AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.852

Bmw m5 e39 köpes inom kort, helt ny bmw ägare.

Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Tjena alla bmw fantaster. Efter många år av VWs r modeller är det nu dags för en bmw. I stort sätt hela familjen kör bmw bara jag som vägrat. Har inom familjen 2 e39or så har ganska mycket kunskap om dem.
Nu är det så här att jag håller på att sälja min volvo s80 04a för att ge mig på en m5a.
Jag vet att dem kostar att äga bensin, försäkring o underhåll. Men i mina ögon är det helt klart värt det.
Har sökt och hittat massa nyttig information men lite mer skadas aldrig.
Kanske finns det någon här som skall sälja inom kort.

Länk
Har varit och kollat på denna idag. Fullutrustad, jätte fin i lacken. Nybytt koppling, vanosar och lmm. Samt nya dämpare och belägg runt om. Den gick verkligen som en dröm och hade inte en rostfläck.
Dock har den 12 ägare och rullat 16000 mil det enda som gör mig osäker samt priset.
Vad säger ni?
Ha det gott
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

För dyr...sålde min m5.2003.03 för 225 i januari förra året,med mer utr,ca 10 000 mil..
Satsa istället på en facelift 2001-framåt istället för första årsmodellen 99.lägg till 10-15 och köp 01-02...03or är mkt svåra att hitta..
finns 100-tals trådar om m5e39 på forumet

m5e39 vs vanlig e39 är inte samma bil:)
Bi
3.797
Bianca

Pruta på denna istället
Länk
Ovanlig färg?! Silverstone är den tredje vanligaste färgen med 792st. Känns mycket med 12äg, har den kvar originalfälgarna? Jag hade hellre tittat på Länk eller möjligen den här som en kompis tog ifrån tysk BMWhandlare den har alcantara innertak och mer läder än normalt.

För mer info om vilka tillval som fanns och statistik om alla M5 E39 som finns i Sverige rekommenderas e34m5.se Länk

Länk
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Ok är med hur ni tänker, absolut är den för dyr men där finns nog en del att pruta på. Det som jag ser possitivt att just så mycket är bytt på den. För att eventuellt slippa det senare.
Att en e39 530 och m5 inte är samma det förstår jag också :) menar mest att just erfarenheterna finns där på hur det kan låta i fram och bakvagn, hur det sitter. Olika el problem som jag fixat på de bilarna är nog väldigt lika :)
Den du länkade mig bianca hade jag utan tvekan kunnat lägga bud på, verkar vara väldigt omhändertagen.
Fler ??
Har sagt förr säger det igen...Väg skick kontra pris, facelift eller inte kan kvitta...Var själv o tittade på ytterligare en M att utöka min samling med, fin-fin bil, fint skick kontra pris men med SMG...RIDÅ!
Ma
140
Marof
Volvo s80 2.5T - 04
Bmw M5 - 01
Den utrustning jag känner jag måste ha är parkerings sensorer, navi, helst grå svart skinn, samt taklucka. Det är dem jag känner är lite av ett måste. Facelift eller ej nja det kan väl eftermonteras men hade varit fint med orginal. Dock känns det som att motoruppgraderingen från mars 00 tror jag det var är ett måste.
Tar absolut inte det billigaste utan vill hellre lägga lite mer pengar.
Bi
3.797
Bianca

tycker facelift är A o O..ett måste...Men alla tycker vi olika,som tur är...
min gamla Mardof....den går i Gävle nu..
Länk
Bianca.
Varför är 03 e39 svårare å få tag på än dem äldre?
Är det någon skillnad på dem prestandamässigt eller bara årsmodellen?
Bi
3.797
Bianca

Nikolaa...färre ex av 2003.
tillverkningen upphörde i mitten av 2003
Lånar tråden igen:)
Någon som vet om det är någon större skillnad med Amerikanska m5or e39 och europeiska i prestanda/utrustning osv?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.