|
|
|
|---|---|
| Skall köpa en 528 - 97 med tv/navigator ifrån tyskland. Behöver jag något för att få igång den i sverige, och i så fall vad? Finns det någonstans på wwebben jag kan läsa om denna navigator? Är det någon vettig mottagning i tv? Kan man koppla in andra saker till tv, typ playstation eller dvd? | |
|
Lite kommentarer. Jag skulle ha köpt en E39 tillverkat från 1/98 alltså inte en 98,97,96 < 1/98 som har navi. Varför ? 1 - Monitorn är mycket sämmre (kontrast, lite mindre skärm: 5.3" mot 5.4") på de äldre modellerna, går ofta sönder, BMW har bytt 1/98 2 - Du får MKII naviläsare istället av MKI som är långsammare och har färre funktioner (saknar TMC "Trafic Message Channel", färre menyner,etc...) 3 - Finns det telefon i bilen (BMW org.) så klarar inte de äldre nummerpresenation och SMS!!! Lycka till!! |
|
| Tyvärr(?) har jag redan hittat en bil jag skall köpa, och att det är en navigator är mer en bonus. Men det skulle ju vara kul om det funkade, och ännu roligare om man visste hurt det funkade. | |
|
Hej, Jag är lite petig... Det går visst med 97:an Navi också, TV mottagningskvaliten är beroende på sändarens placering. Att koppla BMW Navi till DVD krävs lite mek, har ej provat själv, krävs at man drar sladdar från TV Tuner:n, finns lite tips på www.bmwtip.com |
|
|
Navigatorn funkar i sverige det enda du behöver är en ny skiva, du kan använda BMW orginal eller VDO´s skivor. Beträffande DVD så går det bra att koppla in, du behöver några stift i en av kontaktera på TV enheten som sitter bak i skuffen tyvärr så är det bara ingång för monoljud. Lycka till med bilen |
|
| cd skivorna för sverige, hur detaljerade är de och vad kostar de. VDO? | |
| Dom senaste skivorna täcker hela landet BMW skiva kostar ca 2500:- och VDO skivan 149 EUR Länk | |
| Kolla på BMW-börsen ovan till vänster. Köpte själv helt nyligen den senase skivan för 800 kr. Gör en fritextsökning på "navi" eller "navi AND cd" så kan du hitta säljare. | |
| Tack för era svar en sista(?) fråga. Läste någonstans om uppgradering av OS till navigatorn, kan man göra det? Passar alla de snaste VDO skivorna till MKI? För mig att jag läste om någon som hade haft strul med det? | |
|
Du inte bara kan uppgradera ditt OS...DU SKA...göra det. KÖper du en Naviskiva hos BMW ska du se till att de uppgraderar ditt OS, och det anser jag att de ska göra gratis. Du kan annars få problem med korrekt visning mm då man brukar tillföra lite nyheter. Om du köper andra skivor eller av anda orsaker tvingas betala för uppgraderingen är 2-300 en acceptabel prislapp men inte mer. Det handlar om att koppla in en PC och ladda ner ett program,,senast jag gjorde det tog det 11 minuter inklusive att köra in bilen i verkstaden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.