AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.272

Fick fel lister på BMW nu vägrar dom ta tillbaka dom pga av plasten är öppnad

So
63
Soulsoap
520i E34
Behövde ny lister (täcklister) som sitter under dörrarna och var in på bmw och beställde dom och killen slår på reg nr och han frågar om jag har lackat ända ner på bilen. JA svarar jag och sen är beställningen gjord och efter några dagar hämtar jag listerna, och sen ska jag slänga på dom och öppnar då plasten med en kniv och tar ut listerna dom är i 4st egna plastförpacknigar i mjukplast och trycker på listen men inser att det är fel lister. ringer till bmw och pratar med killen som jag beställde av och han anser att han frågade mej om jag hade M sidokjolar och hade nerlackat men jag har bara svarat på om det var nedlackat och det har ju ja och nu vägrar dom ta tillbaka lister för nästan 2000:- som är urtagna i plasten har aldrig beställt såna lister och litade fullt ut på att beställningen vart rätt och jag har inte fått någon info om att öppnade förpackningar ej återrlämmnas sen om det blir fel så är det alltså kunden som blir drabbad jag svarade på en fråga han drog då en slutsats och beställde är det jag som har gjort fel här och skulle haft bättre koll eller ska jag trycka på för att få lämmna tillbaka listerna?
So
63
Soulsoap
520i E34
Hittade detta på konsumetverkets hemsida

Felaktig vara

En felaktig vara är en vara som är trasig eller som inte stämmer överens med ditt och säljarens avtal. En vara räknas även som felaktig om den inte stämmer överens med den beskrivning du fått av säljaren eller om den inte går att använda för ett särskilt ändamål som du uttryckt för säljaren vid köptillfället.
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Han borde naturligtvis varit tydligare och frågot ifall du hade M-paket eller inte. Stå på dig!! Får du inget gehör ifrån varken honom eller hans chef, så kontakta BMW Sverige och förklara för dem.
Hade reservdelsmannen vetat lite mer hade han frågat mer ingående. Självklart ska du få lämna igen listerna! De icke M/Executive är dessutom bra mycket billigare.

Han han varit duktig hade han vetat att en 530-93 inte har M-trösklar från fabrik (ingen 540iA-93 har M-paket från fabrik, endast ett fåtal har M-technic spoilers via Individual) och chansen att man monterat det i efterhand är liten däremot är nerlack vanligt.

Det är normalt att man får lämna tillbaka delar som är fel jag har gjort det vid tre tillfällen hos BMW Solna och en bekant fick göra det när han fick fel fjädrar + att de betalade kompensation i och med att en verkstad monterad dem på bilen.

So
63
Soulsoap
520i E34
Har vart in på bmw idag och det är NEJ! eftersom jag har öppnat plasten jag har alltså snittat plasten med en kniv och tagit ut listerna och dom hittade ett lite skrapmärke också på en av listerna. Och killen som sålde listerna kom inte ens ut o pratde med mej när jag var där utan fick ta det med en annan anställd och dom kunnde inget göra pga av plasten. Men jag skulle få prata med någon som hade hand om klagomål imorgon men det känns inte som det kan leda till något! dom lägger det här på mej helt o hållet och jag frågade varför killen inte kom ut när vi snackade men fick inget vettigt svar på det. vilken service vilket kundbemötande killen som jag snackade med sa att så här är det överallt ang öppnandet av plasten att man inte kunnde lämmna tillbaka då SKITSNACK!!! säger jag bara
Är det BMW i Gävle? Har du snittat alla eller bara en? Hur stort är märket? Är det något du råkade göra eller fanns det där från början?

Som sagt jag har lämnat tillbaka; stötfångarlist fram som var skrovlig när jag skulle ha en blank. M5 panel bak för Europa när jag skulle ha den för USA. USA-skylthållare fram för vanlig stötfångare när jag skulle ha för M-stötfångare alla gånger utan problem.

När detta är löst råder jag dig att köpa från någon annan handlare.

Mvh Stephan
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Soulsoap: Vad är det för artikelnummer på listerna? Jag kanske kan köpa dem av dig om du inte lyckas returnera dem.
So
63
Soulsoap
520i E34
Stephan: Ja det är i Gävle tyvär nej jag snittade upp alla för dom skulle ju ändå på trodde ju blint att det var rätt lister hade inte en tanke på att det skulle bli så här eller att man ej kunnde retunera men tro mej jag kommer aldrig öppna nå mer förpackningar igen !!! utan att vara säker, Nej det är nog jag som lyckats gjort ett litet skrapmärke och jag sa att om det var så farligt så är det ju så men dom ville fortfarande inte ta dom andra som det inte var något fel på pga att jag snittat plasten!! ja det var sista gången jag handlade där och jag har hört om andra som har haft diverse problem med just Gävle men det är inte min ensak att prata om.

Jag är är inte hoppfull att detta ska lösa sej då jag nu blivit skickad till någon som jag ska prata med och eftersom det inte att det kunde lösas över disk! så jag ska antagligen få förklarat för mej imorgon att "så här funkar det " det är inget vi kan göra men jag återkommer imorgon hur det gått !
So
63
Soulsoap
520i E34
Kane:

Har dom liggandes i firmabilen men dom ska ju passa om man har M-sido kjolar och du har ju det på M5an din men jag kollar art nr imorgon och skriver det haha nej du jag kommer nog inte lyckas retunera dom det betvivlar jag starkt efter pratet vi hade idag! men som sagt dom är helt nya grundmålade och finns ett minimalt skrapmärke som du kan läsa i inlägett ovan hör av mej imorgon om Art nr i alla fall..
So
63
Soulsoap
520i E34
Här är Art nr till listerna

51 21 22 30 373
51 21 22 30 374
51 22 22 30 398 x 2
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Returnera dem helt klart, fan sjukt att de inte går med på det. Är man återförsäljare för BMW ska man inte ha så dålig service. Pinsamt.
So
63
Soulsoap
520i E34
Har nu vart in på BMW och pratat med Chefen där och berättat min version och nu ska han ringa mej på fredag efter han har hört den andras killens version alltså han som beställde listerna åt mej så får se på fredag hur det utvecklar sej. men har inge större förhoppningar eftersom det var tvunget att gå så långt att man får prata med chefen på stället känns bara dum hela grejen !
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Soulsoap: Det verkar vara rätt för min M5'a. Hör av dig efter fredagens övning då.
So
63
Soulsoap
520i E34
Kane:
Japp det ska vara rätt till din bil skriver på fredag hur det gick och hur det blev !
So
63
Soulsoap
520i E34
BMW hörde inte ens av sej i fredags som dom sa att dom skulle göra vilken service och kundbemötande på Eriksson bilteam man har fått och dom ska vara BMW återförsäljare och repesentanter för BMW ? sen vet jag inte anledningen varför dom inte har ringt men vad kan det vara ? jag tippar på att dom glömt bort det! så viktigt var det för dom tydligen så nu KANE: är dom till salu i alla fall även om dom ringer imorgon måndag säljer jag dom hellre nu i alla fall!!!
So
63
Soulsoap
520i E34
Vill bara göra en notis ang att dom inte har ringt idag heller om det nu var så att det vart nå strul i fredags så dom inte kunnde ringa kan ju dra den slutsatsen nu i alla fall att dom struntade i att ringa helt otroligt att dom inte ens hörde av sej oavsett ! PINSAMT!!!!!!!!!!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.