|
|
|
|---|---|
|
Då det ständigt är klagomål på E65:an från damen som tycker att den är för stor så har jag planer på att skaffa en E39:a helst en M5:a till eller en X5:a. (Bensin) Är lite kluven till vilket alternativ som skulle passa en bäst. Man vill ju kunna skruva lite då o då själv med bilen i mån av tid och kunskap och då känns det som om X5:an blir lite besvärligare på något sätt eller? (Med tanke på storlek) Kraven på bilarna är max 13 000 mil, välvårdad,välservad, få ägare (inget slit o släng bil) antingen silver, grå eller estorilblå hade vart nice. Gällande motoralternativ till X5:an så är allt förutom 4,8 tänkbart. Är man ute o cyklar tro? Tacksam för all sorts inputt! BMW M-POWER | |
|
Tjena GINO Sugen på en x5 4.6 :) Mvh |
|
|
Calle kula: Hade absolut vart intressant om inte din bil hade vart i svart kulör :) Även för en pedant som jag vet jag att jag det kommer att bli väldigt svårt att vårda bilen då svart är en extrem känslig lack att bevara. Bilen skulle vara mer av tiden i lackboxen än ute på vägarna :) Kan passa på o fråga dig, har du skruvat något med bilen?Lätt/svårt? Känns som om att så basic grej som att byta däck är ett elände på X5 eller har jag fel? BMW M-POWER |
|
|
Svart är inte helt lätt att vårda :) Så förstår dig. Men om du ändrar dig så vet du, hehe Jag byter däck själv med lyften som följer bilen. Men att kränga däcket av fälgen vet jag inte något om då det lämnas till verkstad likaså övrigt skruvande... Vad jag har förstått är vissa delar ett jävla meck då ex, bussningar och sådant är något större än på en vanlig kombi. Men annars har jag bara hört, "o vad skönt en x5, där får man iallafall in handen och kan skruva" ;) I |
|
|
Jo svart är inte lätt som sagt, men skulle man ändra sig vet jag att din bil finns till hands :) Jag syftade oxå mesta på att skifta däck sommar/vinter. Byta gummi på fälg får grabbarna på däckverkstaden hålla på med :) Då kanske det inte är farligare att hålla på med X5:an än vilken annan bil som helst då förutom dessa nya rymdskepp som sköter sig själva (Nyare BMW) Vi får väl se då vad som finns på blocket eller dyker upp, om det blir en X5:a eller en M5:a... BMW M-POWER |
|
|
Edit: Jo svart är inte lätt som sagt, men skulle man ändra sig vet jag att din bil finns till hands :) Jag syftade också mest på att skifta däck mellan sommar/vinter. Byta gummi på fälgarna får grabbarna på däckverkstaden sköta om :) Då kanske det inte är farligare att hålla på med X5:an än vilken annan bil som helst då förutom dessa nya rymdskepp som sköter sig själva (Nyare BMW) Vi får väl se då vad som finns på blocket eller dyker upp, om det blir en X5:a eller en M5:a... Just nu känns det som om det inte finns något vettigt alternativ till hands... BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.