|
|
|
|---|---|
| Hej! Har kollat på en 525d -07 tillverkad i mars. Undrar hur mycket prispåslag som är rimligt om bilen är uttagen oktober -08. Kommer någon bry sig den dan bilen säljs c:à 3-4 år senare?Bilen har den nya motorn på 197hk och nya automatlådan. Eller om man vänder på frågan, hur mycket lägre bör den värderas än en -08. Förutsatt samma körsträcka såklart (c:a 8500 mil i detta fall)? | |
|
Den kommer att värderas som en 07 Det är bara den första ägaren som köpte den ny som tjänat på det Enl. mig iaf så idag spelar det ingen roll längre Ha deT |
|
| Det ska skilja minst 10' på dom bilarna. Om 5-6 år har det ingen betydelse mer. | |
| Ok, som jag tänkte då. Enda fördelen är väl att den har gått en vinter mindre då. Är 207' rimligt pris? Comfortpaket, helskinn och sportstolar, ej drag eller vinterhjul. Touring är det också. Kom även på att den saknar de nya nackstöden med wiplashskydd. | |
| Skulle nog säga att det borde finnas prutmån på den....(om den med den utr är satt till 207'). | |
| Jag skule inte ge mer än 185' för den | |
| Ok! Funderade på att bjuda 190 med tanke på avsaknad av drag och vinterhjul, men avvaktar nog pga nackskydden. Tack för hjälpen. | |
|
Tror dock inte de släpper den för 190, här är den förresten, det är väl inte advantagepaket på den eller? Har provkört den och den ryckte till ett par gånger på tomgång innan jag körde iväg. Men gick bra sen. Det var ett ganska högt surrande från generatorn också men det kanske ska vara så. Länk |
|
|
Generatorn ska inte låta någonting alls. Det enda som låter i min bil är kompressorn till nivåregleringen ibland. Bilen kan kanske ha stått ett tag, därför den ryckte? Den ska iaf inte rycka någonting om allt är som det ska. Jag har f.ö. handlat av firman. De var seriösa och hanterade den reklamation som uppstod på ett proffsigt sätt. ------- //Lövet |
|
| Jo jag tror de är seriösa. Har gjort lackbehandling hos dem vid tå tillfällen. Blev mycket nöjd båda gångerna. Generatorn var väl det som var lite oroande om det nu var den. Bilen gick väldig fint annars, och de är ju inte jättevanliga med den motorn. Hittar just nu inte någon annan i den prisklassen med de milen. Jag har dock inte bråttom, ska ha ny bil innan nästa vinter är målet. Kollade dessutom försäkringspremien på den och den var väldigt hög, kanske pga nackstöden? | |
|
Försäkringsbolagen vet inte vilka stolar som sitter i bilen, de sätter premien efter den så kallade bilmärkeskoden och den innefattar bilen+motorn, inte utrustningen. Försäkringspremien är rätt hög helt klart. Det är den dyraste bilen jag haft förutom Z4an i försäkring. ------- //Lövet |
|
| Whiplashskydd är ju med i euroncaps bedömning av krocksäkerheten. Trodde försäkringsbolagen kanske tog hänsyn till det då. Hur som helst är det är det väl bra för ens egen skull. | |
|
Köp stolarna för din egen skull, dels för säkerheten, men framförallt för att du då får komfortstolarna som är helt underbart sköna. Däremot behöver du inte tänka på det ur försäkringssynpunkt. Jag har nu dubbelkollat, det är exakt samma premie för bilen i länken som på min (som har komfortstolar med whiplashskydd) ------- //Lövet |
|
| Ok! Tack | |
|
Nytt objekt , svensksåld 530dTA -07, Komfortstolar, helskinn, M-ratt, orginal avtagbart drag Tilverkad februari -07, inte LCI altså (231hk), drygt 7-7500 mil. Eftermonterat M-paket(exteriört) Skatten upp 1700 men försäkringen ner drygt 1000-lappen. Är det stor skillnad på den gamla automatlådan (var länge sen jag provade en bil med den)? Den nya kom väl i och med LCI:n? Hur är hållbarheten på den? Är den kraftigare dimensionerad i.o.m starkare motor? Rimligt slutpris? 530D (EUR) E-modellserie E61 () Serie 5 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor M57/T2 Cylindervolym 3.00 Motoreffekt 170 Motor HECK Växellåda AUT Färg TITANGRAU II METALLIC (A36) Stoldynor LEDER DAKOTA/TRUEFFELBRAUN (LCTE) Produktionsdatum 2007-02-09 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Dummy-SALAPA S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel S235A ANHAENGERKUPPLUNG,KOPF ABNEHMBAR Släpvagnsanordning, avtagbar S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar S300A NOTRAD Nödhjul S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Koffertluckamekanism automatisk S386A DACHRELING Takreling S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S437A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Ädelträutrustning S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S464A SKISACK Skidsaeck Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Hastighetsreglering S589A LM RAEDER STERNSP.122 MIT NOTLAUF. BMW LM hjul stjärneker 122 S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Bordliteratur schwedisch S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Halvljusautomatik-koppling S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec. S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP S9AAA AUSSENHAUTSCHUTZ Karossytsskydd Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska |
|
|
Själva funktionen i gamla automatlådan är det väl inget större fel på egentligen men den låser inte växlingarna på samma sätt vilket drar upp förbrukningen. Och det syns ju på skatten. ------- //Lövet |
|
|
Ja skatten är sur på den, trodde dock att 530dA LCI hade högre skatt än 525dA men de verkar ligga på 4000 båda två. Förstår inte varför försäkringen är lägre på 530d preLCI än 525d LCI. |
|
|
Tänk på att icke-facelift bilar har problem med att virvelspjällen kan lossna och åka in i motorn = totalras. ------- //Lövet |
|
| Japp, känner till det, har tagit bort dem i min 320d, lite därför jag kikar på 525d och 325d som vad jag förstått inte har dessa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.