|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har en 730 där stötdämparna är slut, fjädrarna är inte direkt i nyskick heller. Tänkte ta och beställa en "sportsats" från tyskland. Dock tycker jag inte att man ska sänka en e38, iaf inte mer än moderat. Vill fortfarande att bilen ska se spänstig ut, alltså ungefär originalhöjd bak och möjligvis 2-3 cm lägre fram. Åker 20" Alpina. Ni som har sänkt era bilar, hur mkt och hur var resultatet? | |
|
Jag har H&R:s 35/15 fjädrar och de borde passa dig då tror jag. Min är för hög fram gentemot baken men då har jag lite billjud där bak som nog tynger ner den en del. Länk Skulle hellre ha 50mm fjädrar fram för att få bättre stuk eller coilovers som inte sabbar komforten totalt. Men bilder luras en del också, just i den där vinkeln ser det extra illa ut, ingen som man stör sig på så värst mycket i verkligheten. Vet inte hur mycket pengar du tänkt lägga men Bilsteins B12-kitt verkar rätt vettigt med Eibachfjädrar och Bilsteinfjädrar. |
|
|
Hej där! Jag har bytt rätt mkt delar på denna bilen och är beredd på att lägga en slant på väghållningen. Som vanligt på bmw är ju skärmarna så osymetriska så det är svårt att nå en schysst sänkning utan att tumma på komforten. 35/15 verkar närma sig balans, men som du säger är du inte riktigt där än:) 35/0 hade nästan sett bättre ut. Men det är aldrig en bra lösning att bara sänka bilen fram. 50/20 kanske är närmare, men då börjar bilen bli för låg nästan. |
|
|
Här är en bild på nyinstallerat Bilstein B12 kitt, dock med 21" Alpina. Länk Är man riktigt petig av sig vad gäller sånt här med avstånd till skärmkanter tror jag man kommer störa sig oavsett val av fjädrar. Mina dämpare börjar bli lite trötta också tror jag så jag överväger KW V1 coilovers sen just för att få till höjden som jag vill ha den. Har hört att det ska va relativt god komfort i dem ändå. |
|
| hur mkt sänker b12 kitet? | |
| 30/25 står det när man kollar in kittet på Ebay.de iaf. | |
|
En annan sak man bör beakta är också att om man sänker bilen väldigt mycket mer fram än bak så kommer bilen få ett ganska framåtlutande stuk. Tycker personligen det är ungefär lika fult som att bilen ser baktung ut. Så det är inte helt lätt. Tycker B12-kittet ser ganska okej ut trots allt. Är bara orolig för att det kommer se baktungt ut på min bil p.g.a. billjudet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.