AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.488

Förhållandevis billig vinterbil. Vad?

Visa användare
14
AdamAndersson
325ik Cabrio -87
Hej!
Om ungefär 3 år planerar jag att flytta till Luleå för att studera, och tvingas då lämna min älskade 325:a hemma... Jag har tittat lite på vad man skulle kunna ha för bil året runt uppe i Luleå, men har svårt att hitta något som är perfekt. Någon bil som är "rolig", som håller, inte drar för mycket bränsle och ligger i 20.000-40.000 kronors klassen. Förslag?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Lite kul fråga :)

Men i Luleå så fungerar alla bilar lika bra(eller dåligt) som i "södern", men fixa gärna en vagn med motorvärmare och kupéuttag till och börja med + naturligtvis en parkering med eluttag :)

Finns många hyfsade "bruksisar" för pengarna du tänker lägga ut, så varför inte leta efter en BMW i den prisklassen..

Mvh Janne.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Bensin- eller dieselvärmare är skönt att ha däruppe. Deppigt när du ska ut på Köttsjön och bränna skoter och bilen är som ett frysrum när du ska hem sedan vid 16-draget, beckmörkt och -25C.. ;-)

Elplinten är fin att ha till Cteken för att ladda batteriet med!

Jag hade tittat efter en bil av bra märke med fungerande webasto/ebersprächer och 4wd. En 325/525 ix kanske? Fina vintervägar utan salt som gjorda för bus
Visa användare
14
AdamAndersson
325ik Cabrio -87
325ix låter som en superbra bil att ha och köra med! Har inte tänkt på 325 med tak, men det är ju faktiskt ett riktigt bra alternativ. Ingen problem med rost eller annat på dem va?
Visa användare
14
AdamAndersson
325ik Cabrio -87
Länk

Man blir ju lite sugen när man ser den här bilden...
bmw är mitt favoritmärke utan tvekan men för detta ändamål du nämner hade ja nog satsat på en subaru, gärna någon rolig impreza :D
Visa användare
14
AdamAndersson
325ik Cabrio -87
Ja det kanske också är ett alternativ? 90-tals "imprezor" finns det gott om på blocket - och till bra priser. Det är ju faktiskt en himla rolig bil...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.