|
|
|
|---|---|
|
Har gjort motortvätt och har sett att mycket har blivit så matt. Vet någon något bra medel för att göra så att det lyser upp lite mer och inte blir så matt? Det blir ju så varmt inne i motorutrymmet så det kanske inte går att få det att se bra ut. //Schnitzer | |
|
Det ska finnas ett slaggs motorvax att köpa. Jag tror att det är hos mekonomen. et gör att motorn ser sådär glansigt plastig ut igen.. Annars om det är plastdetaljerna du vill piffa upp så ska du använda vanlig vinylglans eller liknande, gör susen.. |
|
|
Ett tips till alla svarta detaljer är att ta en sån där svamp man har till inredningen och en droppe balck crome som man gnuggar in i svampen. Finns på macken och sedan är det bara att polera. Har fixat det på min och det mattas inte av ser för jäkla bra ut . Om det inte skulle vara bra ja jag vet inte men billigt och lättsamt i alla fall.. Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
smartab har ett motorskydd som ska ligga på som ett skydd vet inte så mkt mer om vad det gör exakt men det ska vara bra i alla fall har jag hört alla produkter jag har testat från smartab har varit kanon så varför skulle det här skilja sig från mängden:) |
|
|
silikon spray funkar skapligt H/Pasi Länk Turbo är diesel förunnat!!!!!! |
|
|
ett knep som en del rekondare brukar använda sig av är att avfetta med fotogen(diesel) blir väldigt glansigt efteråt speciellt all plast Daniel:blir det Båberg den 9e ? torsk på v12 nu med bilder på:Länk |
|
|
Marcus.a: Jag vet inte än. Ska försöka hitta några kompisar att ta med och brorsan. Jag avfettade med diesel som du sa, det blev kanon. Satte också ut lite plast som skydd för fördelarlocken för senast när jag gjorde motortvätt så kom det vatten där och den blev helt konstig. Typiskt efteråt så blev det matt mycket och en del grejer fick en vit färg. Kan det vara något sorts vax som de sätter på original? Var någonstans sätter de originalvaxet i motorutrymmet på V12:an? Insugsrören har jag sett, kan de ha satt lite på luftfilterboxarna tro? Tack för alla tipsen på produkter som kan göra så det lyser upp lite mer. Frågan är bara om det kommer att vara så efter att man har kört litegrann för det blir ganska så varmt inne i motorutrymmet? //Schnitzer |
|
| Turtlewax har vinylspray på burk, och det tycker jag fungerar. | |
|
Ta en gammal tvättsvamp och klipp av den på mitten. Köp sedan en sprayburk med intreörsrent och spraya det på svampen. Ta svampen och gnid in det på alla plastdetaljer. Funkar kanon och där man inte kommer åt med den sprayar man lite lätt direkt på delen och eftertorkar lite med svampen. Mvh. Micke Olsson |
|
|
Schnitzer kolla på Länk Där finns ny tagna bilder på min motor så ser du hur det ser ut... Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
|
Dr Glimmer: Det såg ju bra ut. Använde du en sån där svamp och en droppe black crome då eller? Bilen var väldigt fin tycker jag och i perfekt skick. //Schnitzer |
|
|
Dr Glimmer: Jag såg också att du har BMW Originallarmet. Vet du vad det larmet reagerar på? //Schnitzer |
|
|
Inte perfeckt lack men i övrigt helt ok blir nog en lack nästa sommar ..Hade lite tur i går fick tag i ett garage för 600 i mån i kall hyra helt ok.. En droppe är nog lite för lite men det ser du ta det lungt bara och efter torka med en trasa ..prova på nått litet först... Inte en susning vad det reagerar på? Det finns bilar och det finns BMW. Mvh Björn |
|
| Orginallarmet har nivåsensor som känner om någon t.ex. försöker lyfta bilen upp på en transport eller stjäla hjulen, kupesensor för glaskross (en annan typ för dubbelglas finns tydligen), sensorer/larmslingan sitter dessutom på samtliga dörrar baklucka, motorhuv, handskfack baksäte mm. Om bilen dessutom är låst med CODE i färddatorn, så larmar den om inte CODE är avaktiverat när man lyfter motorhuven. | |
|
igen "Armorall" Schnitzer 300hk/0.00bar |
|
|
Om man använder typ avfettning osv så brukar det bli en nyans av vitt efter en motortvätt . Händer inte mig då jag lämnar in bilen då detta skall göras , lika bra att dom får ta smällen om ngt mot förmodan skulle gå snett :-) . När det gäller plast o gummi ytor så finns det en massa preparat att änvända sig av . Pumpershine , Blackcrome , ArmourAll , mfl ... Ett tipps till er som bor i STHLM , PM-rekond i motorborgen har ett medel som är det absolut bästa jag har använt på Gummi/plast ytor o även däcken då såklart . Har ni vägarna förbi dom så köp en liter ( håller länge ) .. M535i |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.