|
|
|
|---|---|
|
Hej Har fått lite skrammel i avgasröret, den där lilla metallplattan som öppnar och stänger i ena utblåset skramlar utav bara h-vete Finns det något man kan göra för att få tyst på den, har inte varit under och tittat, kanske sitter någon skruv man bara drar åt? | |
| Ta bort vakuumslangen på den så står den alltid öppen,på köpet får du härligare ljud.. | |
| hmm, hänger med på tråden! vart sitter vakumslangen.... | |
| Precis ovanför på sidan av slutrören på högra sidan | |
|
svetsa underfrån så de fastnar öppet. de gjorde ja då vart de tyst påt ;) BMW ownz |
|
| Tack för tipsen! | |
Colafant |
Hej! Jag har också fått ett skramlande ljud under min bil. Det uppkommer dock bara vid 1500 varv. Är det vanligt att Metallbrickan i röret gör så att det skramlar eller kan det vara någon värmesköld/avgas upphängning. Jag har tyvärr inte tillgång till en lift, någon som har någon bra idé? MVH |
|
Colafant: upp med bilen och låt någon gasa med den medan du står under och provar hålla om gallret/n på kattarna osv. svårt att komma åt källan till problemet annars då det är svårt att göra vart ifrån de kommer. BMW ownz |
|
| Har fått exakt samma problem. Orsaken är att halva avgasklämman har försvunnit och röret ligger och skramlar i halvan som är kvar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.