|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
Dom där siffrorna 390L kan som sagt vara lite vad som helst, inget att bry sig om. Vet inte heller om effektangivelsen har någon betydelse. Ingen risk att det är en 316d eller 318d, så effekten kommer sig av det? Någon 150 hk 320d har ju inte funnits. 163, 177 och 184 finns. |
|
Karl-Hilding |
Tror att 150 hk kommer från 320 bensin. |
Karl-Hilding |
Bilregistret har väl prao dom också. |
| Ne menar det finns ju ingen diesel på 110 kW och 150 hk. Men skulle det kunna blivit fel med milen då? Han ska skicka service boken till mig idag, har nån varit med om nåt sånt här innan? Och hur har ni löst det. Om BMW inte ser att nån fifflat med mätaren vad ska jag göra då? Be dom uppskatta mil antalet då? Eller finns det nån som är riktigt duktig på BMW i Sverige som kan lösa mil gåtan åt mig. Vill bara veta så jag kan sova gott om nätterna. | |
|
m3rso Har Du inte fått kopian på Briefet? Där står ju alla fakta om Din bil.. Kolla där! |
|
|
så här kan ett brief se ut till en 320 D.. Länk |
|
| Av någon anledning så står det 110 kW i papperna (ALLA papper). Och det står även att det är en Diesel. Denna "bilen" finns ju inte. det är ju endast bensinbil som är på 110kW. Ska verkligen 3-serien ha 205/55R16 ??? så står det i papperna | |
| Aa jag har fått kopia på Briefet. | |
|
150Hk på en 520D finns vad jag vet i tyskland, Söker man på 520D på mobile.de så får man fram allt från 150-177Hk |
|
|
16-tum är standard men det finns godkända dimensioner upp till 18-tum till 320d. Konstigt, den enda 320d som hade 150hk var E46 2003-2005 men de två bör de allra flesta kunna skilja åt... |
|
|
Finns några 150Hk på www.mobile.de Tex denna, italienimport.. kan det vara specialmodell för Italien?? Länk |
|
|
My lord.. Redigeringsfunktionen saknas verkligen.. Ingen E90 jag länkade till,sorry! Den här då?? Länk |
|
|
E91 320D 150Hk Länk |
|
|
m3rso: Vid en kontroll utav ett importerat fordon bör det göras själv och inte utav säljaren. En säljare kan vara hur trevlig och hjälpsam som helst trotts att de medvetet ljuger. Det enda sättet att vara helt säker är att göra det själv. |
|
|
Här är info om min bil som jag fick av BMW's huvudkontor. Länk Samt så wikipedia jag min motor om jag har M47/T2 med "cubical capacity 2.0" Länk |
|
| Du har rätt motor för E91 320D 2006-2007, dvs M47/T2 med 120kw/163hk. | |
| Ju Chris87 du har helt rätt. Tro mig jag har dum förklarat mig själv 28000 gånger över denna affär jag gjort, men jag har så svårt att förstå allt detta. Nyligen så förde förra ägaren 3500 kr för nyckeln som han tappat bort som jag ska koda om på fredag. Han ska även skicka service boken. Ska bli intressant och se vad som står i den. Samtidigt har han hjälpt mig ta fram info om bilen. Trevligare snubbe får man leta efter. | |
|
390l stod det också i reg beviset på min gamla e91 325d -08 |
|
|
Den listan kunde vi också ordnat. :-) Din bil har optionen 843 engine layout, vilket är reducerat motoreffekt. Vanligt på bilar som säljs till bl.a. Belgien, Frankrike samt Italien pga skatteregler... Dock så säger rykten att bilarna i dessa länder med den koden faktisk inte ens har reducerat motoreffekt, bara på pappret.. :) |
|
|
Jaha okej visste inte det :) Men min bil har gått i Tyskland som tjänstebil om jag fattat papperna rätt. Så då har jag reducerat eller ej. Blir förvirrad nu |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.