|
|
|
|---|---|
|
Hej! E60: 530D Kopplingspedalen känns konstig i nedersta läget. Är precis som att det är en litet hack längst ner och att pedalen då flyttar sig lite i sidled. Någon som känner igen detta? Ska det inte sitta något golvstopp eller liknande? Mvh Chrille | |
|
Ingen som upplevt nåt liknande? Mvh Chrille |
|
|
Jo, på en 20år gammal BMW dock, jag upplever att det inte skall vara på det viset eftersom andra BMW (ink. E61) med manuell låda jag kört inte haft en pedal som beter sig på det viset utan något har blivit slitet. Mig störde det dock inte på den bile jag körde, det var först om man tryckte pedalen absolut i botten och lade lite belastning på den som den sviktade och så gör man knappast vid en vanlig växling. Om din bil är "värre" borde det vara enklast att böja sig ner, eventuellt demontera panelen om den är i vägen, och ta en titt på pedalens upphängning. På något vis sitter den uppenbarligen fast och det kanske är så enkelt som en skruv du kan spänna? //Bjersér |
|
|
Tack Bjerser! Jag har upptäckt att lägger jag lite tryck åt höger så känns kopplingen precis som den ska. Vad tror ni jag ska byta: Länk Mvh Chrille |
|
|
Det borde väl vara nr 10 som är kass. Och när man ändå håller på så byter man nr 11 Är jag rätt ute? Mvh Chrille |
|
|
Det du skriver låter logiskt, men har du kollat att det verkligen är där spaken glappar och att inte exempelvis hela pedalen (Där man fäster 10 och 11) eller hela pedalstället rör på sig? Visserligen är dem delarna förmodligen inte dyra, men att ta en titt själv är gratis! //Bjersér |
|
|
Som jag trodde var det 10 och 11 som var slitna. Problemet av detta var att kopplingspedalen trycktes för mycket åt vänster och snuddade huvudcylindern nederdel strax innan bottenläge. Nu känns kopplingen som ny :D Tack för alla tips! Mvh Chrille |
|
|
Kanon, det är små detaljer men dom spelar en stor roll i hur bilen känns! :) //Bjersér |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.