AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
14.076

A4 TDI quattro förbrukning

Sida 2 av 2
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Tack för den indikationen Sim. Jag har haft tur i flera år då ;) Kanske bäst att ta det lite lugnare, blir bäst så för semesterkassan :)

Grelle => Nej, jag nollade inte den färddatorn som håller "långtidsminnet". Färddator nummer två nollar sig själv om bilen är avstängd i mer än ett par timmar. Jag har för mig att snitthastigheten från Hannover fram till huset i Frankrike låg på 140 km/h. Då var det kö i ca. 10 mil från Avignon pga. väldigt mycket bilar och det blir lätt köer vid betalstationerna på motorvägen.

Mvh/ Niclas
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Nu har jag letat rätt på "prislistan" för fortkörning i Frankrike. Jag tänkte att jag klistrar in länken här ifall det är någon annan som är intresserad.

Länk

Kontentan är att man "får" köra 49 km/h för fort på motorvägen om man vill hålla sig under den gränsen som SIM nämner på 1500 Euro. Håller man sig under denna gräns så kostar det 135 euro.

Mvh/ Niclas
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Heden, gör det nästa gång! =)

49km/h för fort för 135 Euro! Det är ju mycket fart för pengarna! Trevligt när böterna är på en sån nivå att man inte blir allt för ledsen om man råkar vara lite ivrig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.