|
|
|
|---|---|
|
Hej alla, Håller på o meckar med en L200 -05 som jag renoverat motor på. Nu har man äntligen fått fart på motorn o skulle ta en sväng, lägger i R o inget händer! Hör i växellådan att det "bubblar" jaha tänker man vxl lådan är ju duktigt smetig under så den läcker väl som få. Kollar nivå på stickan o den var ju torr hela vägen ned. Nu har jag hällt i en liter ATF Dexron III o jag fick den o lägga i R o D men växlarna hoppar ur o det kommer bubbel ljud fortfarande, Måste en automat luftas eller nått? Hur mycket olja behöver en automat? Jag tänkte byta olja o filter. Mvh Peter | |
|
Nej det stod inte dyft i manualen. Nu har jag dock hällt i 3! liter ATF olja o allt funkar igen. Lådan tar 7.2 liter enl manualen. Måste byta filter o packning i lådan snart iaf. |
|
| hur ser stickan ut nu då? | |
|
Ligger strax under max på high temp området, missade att man måste ha motorn igång när man kollar nivån. Med motorn av så var den under minimum på kallområdet som är ca 5 cm under varmområdet på stickan. Med motorn på så nådde inte oljan upp ens på stickan först. Men efter 3 liter så är vi nu uppe på max. O lådan växlar som den ska, även kickdown funkar.. :-) Nu motorn är seg som få o motorlampan har tänts, nästa fel o kolla upp. Men det blir en annan tråd. /P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.