|
|
|
|---|---|
| Börjar tappa tålamodet med BF Goodrich RTF sulor. 1000 mil på dom nu och jag tycker att de låter högre och högre för varje mil. Söker bra pris på Michelin Pilot Sport PS3. | |
|
Www.dackonline.se är din vän! /Masten |
|
| Länk | |
|
Håller med, Dackonline har alltid funkat kalasbra för mig! Tveklöst billigare än alla andra ställen, oavsett däcksfabrikat. //Anders |
|
|
Åk till skanstulls däck och kolla med Johan. ------------------------------ Porsche - There is no substitute! |
|
|
Tack för tipsen. Michelin PS3 får ju fina betyg så det lutar ditåt. Dock fastnade mina ögon på Falken FK-452/453 som "ser" lite mer sportiga ut. Någon som kör Falken och kan berätta om hur de är i blött, torrt väglag. Ljudnivå? Någon som kränkt på 235 på 18x8 samt 265 på 18x8,5 fälgar. Har 294 fälgar på kärran. 225 fram o 255 bak orginal. P. |
|
|
Jag har kört Falken FK452, dock på Z4 så det är svårt att säga så mycket om ljudnivå. Det är ju inte direkt en tyst bil. Jag uppfattade däcken som "hårda" och det syntes inget slitage alls efter 6 månader med däcken. Greppet räckte för allt jag utsatte bilen för. ------- //Lövet |
|
|
Jag köpte nya Falken FK452 från dackonline för ett par månader sedan till min Z3. Jag är mycket nöjd. Jag upplever att de är tysta och rullar jämnt och den eländiga spårkänsligheten försvann nästan helt. Det senare var viktigt för mig. Dock skall jag säga att jag har ej något annat att jämföra med på Z3'an. När jag köpte bilen i höstas låg det slitna och hårda gamla däck på den, så det mesta borde bli bättre. Innan köpet Googlade jag en hel del på Z3 och Falken på engelska sidor innan jag bestämde mig. Genomgående kommentar var att de är prisvärda och fungerar bra. |
|
|
Får plugga lite i ämnet känner jag. Falken börjar definitivt bli ett alternativ. Allt var så mycket lättare förr.......radial eller diagonal :-) |
|
|
Om man ser till priset är Falken FK452 väldigt bra, 17" med 245 bak och 225 fram, totalsumma med påläggning ca 5.200:- . Det finns ingen egenskap som jag är besviken på. Ett tecken på att det är kvalitetsdäck är att de är försedda med röd och gul prick, vilket är meddelande till däcksverkstaden hur de skall läggas på fälgen för att ge minsta vikttillägg och bästa rundhet. Mina var tillverkade i Japan. Intressant fenomen de första milen var att när jag svängde skarpt i låg hastighet "tuggade" framdäcken mot asfalten. Men det fenomenet är nu helt borta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.