|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
>>Theoneandonly Hur mkt är din bil sänkt? Ser mkt bra ut! |
|
|
Hej om jag ska vara helt ärlig vet jag inte hyr mycket den är sänkt, jag har nyss satt dit SPAX coilovers på den som är justeterbara mellan 35-80 mm sänkning har för mig att det skulle gå att skruva ner den ca 2 cm till fram o ca 4 bak, ca 60/40 är som lätt att få bra höjd då man bara behöver gänga på fjädern lite. Länk |
|
| Länk | |
|
När det gäller 20” på E38 så är det självklart att det försämrar komforten mot att köra på 16” eller 18”. Det går helt enkelt inte att få däck med lika hög komfort med så låga profiler som det handlar om med 20”. Därmed inte sagt att det blir ett problem med komforten, för det kan (i alla fall på finare vägar) fortfarande vara bra komfort, bara inte riktigt lika bra som man kan få med högre däckprofiler. Man kan ju om man vill, göra en ”snikvariant” om man vill ha så hög komfort som möjligt men ändå få lite av samma look som med Alpina 20”. Dessa fälgar finns ju även som 18” med exakt samma ET, och då blir det billigare fälgar, lättare fälgar och däck, billigare däck, och det är lättare att hitta bra däck med inriktning mer för komfort än sport. Klart 20” är och ser fetare ut, men det är inte så himla stor skillnad utan det ser trevligt ut även med bara 18” |
|
| Min bil, "tyvärr" till salu: Länk | |
|
La upp lite bilder på garaget. Länk |
|
|
TheOneAndOnly: snygg bil ! Jag har likadana hjul på min svarta 740 iAL. Ska försöka få fram lite nya bilder, men det är ju sånt himla regnande här!! Och jag vill helst få på min Alpina-spoiler först, den är hos lackeraren nu. Tinnitus: har du några nyare bilder på din fina bil? Du får väl pimpa upp den med lite nya fälgar? :) Vore kul att se lite fler inredningsbilder även. Snygga bilar alla ni övriga också, tummen upp! |
|
| Här är min e38 Länk | |
|
fagersten, ingen fård på våran gård!/ mrMPOWER |
|
|
SpaceAce: Jag har haft glädjen att åka B12:a ett par gånger och jag tyckte komforten var riktigt bra! Det enda jag reagerade på var att det var, enligt min mening, lite mycket vägljud eftersom däcken är så breda, 285:or bak om jag inte minns fel... Men du lär göra en reäl vinst i vägkänsla, så GO FOR IT!!! :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
635 CSi: Tack för info. Ser fram emot att prova själv :-) It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Idag fick jag tummen ur och tog några bilder. Saknar dock fortfarande Alpina-spoliern fram, den är inte lackerad ännu. Länk Länk Länk |
|
|
AP coilovers på Länk Länk Länk |
|
|
Turbovin: Kul med en Individual ! Carbonsvart är en fin färg, och ganska ovanlig på en E38. Du har samma högglanspolerade lister av "Vavona" som jag håller på att byta till i min. Vavona är vad jag förstår rotsystemet i mexikanska mammutträd. Kolla in bilden här, och kolla tjejen som står vid trädets fot, så förstår man vilka jättar det är: Länk Min bil har mörka blanka lister, men jag tycker inte det passar särskilt bra till de svarta dörrsidorna : det är snyggare med Vavona eftersom det är mycket ljusare och ger mer kontrast. |
|
|
Listerna är maple wood chestnut 0138 på BMW-språk, det där med Vavona vet jag inget om men det stämmer säkert :) Din bil kommer bli grymt snygg med Alpinaläppen på, gillar ditt fälgval. Inte så många eftermarknadsfälgar som gör sig bra på E38 trots allt. |
|
|
LasseSL500 och Turbovin Fina vagnar ni har! Lagom stylade enligt min mening. Tycker att Lasses gör sig bra i L-version. Lite OT -min gamla E32 dög väl också. (Grannens kommentar: "Å här kommer Sopranos":) Länk |
|
|
PWTec: tack, gillar din grannes kommentar, din E32 ser fin ut! Turbovin: jaha, där ser man -- jag såg fel på bilderna. Eftersom jag håller på att byta ut listerna i min egen just nu så har jag lite "dille" på lister för tillfället. :) Chestnut är kastanj. Det är rötterna som ger den där virvlande lystern i trät (även om jag inte är helt säker på att det är äkta trä i listerna - det är kraftiga aluminiumstommar med någon sorts fanering / foliering). Så här ser "vavona" ut: Länk De är ganska vanliga i E38, varianten med sidenblank lack. Men den högblanka är ovanlig - det är den jag konverterar min bil till. Svårt att hitta lister till bakdörrarna dock, de är ju 15 5cm längre i lång-varianten. |
|
|
Länk Länk Länk Länk |
|
|
Hmm verkar som att forumet inte gillar https, testar igen om de blir klickbara nu Länk Länk Länk Länk |
|
| Mycket fin, Turbovin. Inget kommer i närheten av Alpina 20 tum på E38. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.