|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vilken sida är cylinderbank 1 resp 2 på e38 750?..låt oss säga sett från förarplatsen. Mvh Skalman | |
|
Hej Skalman, Du tror inte på mig? Jag påpekade lite försynt redan när du hade ditt plötsliga stoppfel tidigare och hade bytt syresensor, att du hade hållit till på fel sida. Nå, jag försöker igen: Cylinderbank 1 är den högra, den som sitter till höger från förarplatsen sett. Närmast ABS-enheten och det främre säkringsfacket. Cylinderbank 2 sitter följaktligen till vänster, från föraren sett. Närmast värmeventilerna och servobehållaren. /Lennart |
|
|
Hehe...jodå ;) jag blir dock förvirrad då Carsoft fortfarande påstår att första lambdsonden forfarande är felande trotts byte av bägge på bank nr2. Bytte även den främre sonden på bank nr1 enligt tidigare. Mvh Skalman |
|
|
Hej igen, Carsoft har jag en synnerligen liten erfarenhet av, så där har jag inga synpunkter. Men om du råkar ha en OBDII-läsare i närheten, kan du åtminstone skaffa dig ett alternativt besked. Den fungerar på din 95:a via den 20-poliga i motorrummet. /Lennart |
|
| Skalman : kan du berätta exakt vad och hur carsoft säger det ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.