|
|
|
|---|---|
|
Hur mycket kan jag ta ut ca för min BMW 320i årsmodell 87, lilla 6:an på 2,0 liter. 24000 mil, aluminium fälgar, ifrån bmw, typ till läggs fälgar, en liten rostfläck på bakluckan= snart borta. Går bra. Inga missljud från motor och växel låda. / Jonte | |
| Nähe | |
|
12-16 tusen tror jag, det är vad dom brukar kosta när de är i standardutförande med nån rostfläck alt. illa lagad sådan. Priset ovan förutsätter att du har kat på bilen, om inte så får man nog tänka ner mot 10000:- med det miltalet och nån rostfläck. //Sniffer |
|
|
Med kat har du 129 hk, utan 125 hk. //Sniffer |
|
| Det står att jag har 95KW det e la kilowatt. det blir la 129hk eller? | |
| Katalysator sänker väl snarare andrahandsvärdet? | |
| Har jag kat då eller? | |
| Ja, du har kat! 95kw x 1.36= 129.2hk. Kat = bättre andrahandsvärde eftersom man då kör på blyfri 95 = bättre bränsle ekonomi. | |
| Ca 12000:- verkar vara ett rimligt pris. | |
| oki men det låter ju bra! Sjunker värdet ifall jag sätter i en 325 motor? E den värd mer då? / Jonte | |
|
Jag satte ut min 320 -89 här på power,,, taklucka, nytt 2'5 " simonssystem, ny kat, nya vinter däck,, nya bromsar runt om ,,, ny olja , filter, kamrem, stift,, 19000 mil.... den satte jag in för 11000 eller bud,,,, inte en reaktion.... men men ,,, |
|
| va........... det var ju lite dåligt tycker jag! Sätt ut den i GP eller i bilsport typ. Det var ett bra pris tycker jag! / Jonte | |
-BeeMWe- |
beamer: Alla BMWs från 85 och frammåt kan köras på 95. Lavajas: Intresserad av ett byte? |
|
BeeMWe: jag använde dem som dellikvid när jag köpte 525:an ,, av en arbetskollega,, och nu när den (525) har misstänkt toppras så lånade jag tillbaka 320:an,,, haha,, under tiden han hade den har den säckat ner sig lite,,, rost,, och andra smådefekter,,, så den skulle jag inte vilja ge mycket för i dagens läge,,men maskinellt går den bra,,, och ett skönt avgasljud alà lavajas,, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.