|
|
|
|---|---|
|
Jag är nygammal BMW-ägare och har lite dålig koll på service intervall etc (har kört Audi i många år). Har 118D som nu gått ca 9000 mil. Undrar om övriga servar endast när bilen säger att det är dags eller byter ni olja och filter oftare? Är undrande till de här longlife intervallen om de verkligen är bra för bilen. | |
|
Hej. Eftersom det ej finns några LL oljefilter så är det ju inte speciellt bra ide med "långa" oljebyten heller. Jag skulle tappa ur oljan om den är svart och du inte vet när den byttes senast. |
|
|
Många byter olja i halvtid mellan oljebytena, minst 1 gång om året skulle jag säga - gärna till hösten innan vintern. Mvh |
|
|
Känner inte bilen av hur "hårt" man kör och på så sätt blir det kortare mellan oljebyterna om man kör mycket korta sträckor eller kör "hårt"? Det är vad jag har hört i alla fall men jag kan ha fel! Min bil går enligt serviceinformationen på navigatorn ca 3500 mil per oljebyte men jag har inte haft bilen speciellt länge och köpte bilen nyservad så jag har aldrig bytt olja. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.