|
|
|
|---|---|
| Hej har bytt motor i min bmw 520i -88 till en m50b20 från -95. Men den startar inte och bränslepumpen går inte. Har förståt att man måste ha nån ews box till motorn? Vart är den placerat? | |
| Går det att flytta över en m20is kabelhärva och styrbox på motorn? | |
|
Kolla den här länken Länk Rolfson kanske kan förmedla kontakt med han som kopplar förbi eller har något tips? Fråga annars på rejsa.nu där jag tror det är vanligare med EWSproblem och förbikoppling. Det kan vara bra om du vet om motorn kommer från en tillverkad 1994 (EWS I) eller en tillverkad 1995 (EWSII) då den första är en simpel startspärr och den andra avancerad. Jag har inte mekat startspärr så mer kan jag inte. Mvh Stephan |
|
| okej, men jag undrar en sak, jag har ju lyft i en m50b20 från 95, i en 520i från -88. Den hade väl inte ändå ews? så då borde det väl inte finnas en kontakt att sätta in ews enheten i? | |
| Sen ska jag vara ärlig så kanske jag blivit lurad på motorn, motornummret är bortslipat och jag ser bara en "3"a på blocket och toppen, vad menas med detta? | |
|
Jag vet bara en anledning till att man slipar bort motornummer. Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
| Håller med styrman1, gissar att du inte fick något kvitto? | |
| Om jag skulle haft ews 1 hur skulle man gå tillväga då med relät? | |
|
det känns sådär att vi hjälper till att få igång en motor som kan vara stulen. Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
| Den ska inte vara stulen , men iaf på min från -88 sitter det bara 2st relän bakom ljudpanelen på förarsidan. Och på den andra en jävla massa ink "start relät"???. Måste jag då ha tillhörande säkringsbox och byta min? | |
| Går det att komma förbi ews1? Har hört att man skall klippa en kabel som går till styrboxen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.