AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
994

325i Coupe E46 -01 , klonkande/skorrande framvagn, tips?

Cr
135
Crille_B
528i -97
325i Coupe -93
Tjenare!

Har inte undersökt bilen noggrant, då jag haft dåligt med tid att demontera den.
Bilen besiktades utan anmärkning, jag påpekade vid besiktningen att det finns något som klonkar/låter i framvagnen när jag kör över vägsprickor och gupp.
Han kollade extra noga men hittade inget som glappade , konstigt tyckte jag då dom alltid brukar vara bra att hitta något fel :-) Skämtåsido, detta stör mig lite och jag måste nu ta och fixa detta.

Tänkte börja att ta hjälp av er då jag vet att många duktiga personer sitter här. Kanske ge tips på vad som kan vara bra att kolla på dessa kärror? Har haft dålig pendelstag, styrleder osv. Jag vet ungefär vad detta handlar om men aldrig varit med om en sak som inte besiktningen hittar. Har varit på OK hallen och lyft upp bilen för att se om jag kan hitta någon bussning som ser dålig ut, kännt på hjulen utan att hitta några fel. Dämparna fram är mjuka/lite skumpiga och bör nog bytas, dock inget man störs av, men knappast att det är dom som gör detta klonkade ljud, eller?

Det kan ibland börja vibrera i ratten om jag t,ex vid en hård inbromsning kör över ett gupp. Jag hade ungefär liknande symtom som när pendelstagen var dåliga på E39an.. Men dessa såg han var dåliga på besiktnigen, så tycker han borde sett det på e46an också??

Ge mig några tips, att känna på hjulet har jag gjort, kanske finns några smarta knep som jag inte har lärt mig ännu helt enkelt :-)

Oerhört tacksam för svar!

/Christoffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.