AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.687

Varning! Skruvad 320d -09 Tour. på Blocket, DJP-577 (120515)

Står att den gått 9000mil i annons, jag ringde BMW Segeltorp som sa att den gått 22.000 enligt tyska serviceregistret! (reg. DJP-577)
Bilen står väl normalt i runt 200tkr, han ville ha 140tkr, hade sänkte den från 150tkr veckan innan, vet jag! Han sa själv att det var ärliga mil och har en fullstämplad servicebok som styrker det...fejkad förstås!

Hoppas detta hjälper nån nu, jag höll själv på att köpa den!!
Jag har även mailat Blocket om detta....

Länk

/Stefan Alm, Sthlm
Har du även mailat säljaren? Kan bli viktigt för den blivande köparen att det går att visa att säljaren visste om detta och ändå uppger fel uppgifter.

Bra att du informerar. Märkligt att inte blocket agerar, de brukar vara snabba.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Minst 50' under "normalpris" är väl ett tecken på att allt inte är som det ska.
Jag har en sv-såld 320dT Msport -10 till salu. Skicka mail om du är intresserad.
//Marin
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Redan när bilen prissätts 25% under vad du påstår är normalt pris kan man direkt anta att den inte är ärlig.

Bra att du kollade upp den och varnar andra!

Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Specen är ju ganska typiskt för de E91:or som rullar långt som tjäntebilar i Tyskland. 320d i diskret färt, i princip basutrustad förutom automat, farthållare och navigation.

___
//Ulf
Jag har pratat direkt med han som säljer bilen, kontantkort å ingen mailadress...är väl lite så dom gör för att inte lämna några spår, bilen står dessutom på en tjej i Spånga! Jo, Blocket borde agera direkt här tycker man....

/Stefan Alm, Sthlm
Sno hans bilder och text, gör en ny annons med korrektmätarställning :)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Står ju ca 9000 mil i annonsen ;)
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Annonsen borta...
Antagligen anar den nya ägaren i Åkersberga inget..
Nä antagligen inte, tänkte ifall jag skulle medd. han! men vet inte vad som är mest riktigt, vad kan han göra åt det nu, mer än att bli besviken? har stött på flera skruvade 320d nu....hm ändlöst problem och man skulle nog kunna hålla på varje dag med att rapportera dom!

/Stefan Alm, Sthlm
Tycker nog du skall göra det i alla fall. Av flera anledningar; köparen kanske ändå vill försöka göra något åt det, dessutom så kommer annars bilen att säljas vidare utan denna information och ytterligare en köpare (minst) kommer att bli lurad. Om den säljs vidare förstås.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.