AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
12.073

Feedback på min "vill-inte-sälja.annons" 318 cab

Sida 3 av 4
245 är ju kult så det är klart man kan känna sug efter en fin sån... =) Hade en själv för några år sen, helt ok att glida omkring i en klassiker.
Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Bilderna är det första man ser och många kollar på bilderna innan de läser texten, dina bilder är lite dystra.
En cab körs ju mest på sommaren, ta snygga bilder i somrig miljö, i solsken vid havet eller på en kurvig landsväg med en grön äng som bakgrund, inga rapsfält för då försvinner bilens färg in i bakgrunden. Ta alla bilder utom möjligen en med nedfälld suflett och en tydlig inredningsbild där man ser så myket som möjligt av framstolarna och instrumentbrädan.
Låt bilen vara i centrum på bilden - inte för mycket bakgrund men hela bilen måste vara med, tex bilden där bilen står vid ett garage, man ser inte hela bilen på bilden, däremot tre garageportar.

E36 cab är riktigt trevliga och prisvärda sommarbilar, har själv ägt två stycken och kan tänka mig en igen.
Dock har dem inte varit helt lättsålda trots bra skick.

Lycka till! Men tänk över det noga innan du byter mot en 245'a =)
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tack för fälgnamn och alla tips. Fotona ska absolut fixas till och annonsen justeras en sista gång efter era rekommendationer, men efter helgen.

Craile, varför jag BEHÖVER en 245:a är inget jag själv styr över, det är bilbytarsjukan som slagit till. Lite tanke finns det dock, som det är nu känns det som jag har två hobbybilar, en robust kombi för byggskräp och leriga ungar skulle platsa i vagnsparken. Man kan väl säga att jag snöat in en aning på just en 245:a. Någon annan kombi är inte direkt intressant, då tror jag att det blir en Cherokee eller liknande. Men jag har två 245:or under bevakning nu, en blå 92:a och en röd 93:a :)

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Delrapport gällande Mechanum. Jag ska vänta med att döma dom för hårt, alla kan vi missa i kommunikationen, men; Jag lämnar in bilen för service och för att få ryckigheten fixad. Så står tydligt i arbetsordern.

De servar och felsöker ryckigheten som de kommer fram till beror på en defekt insugsbälg, men i stället för att fixa den så får jag en offert på 352 kronor för att de ska gå vidare med denna operation. (felsökningen kostade 1295) Jag blev rätt irriterad, men egentligen är det väl lite humor. Hur svårt kan det vara att slå kunden en signal om de nu känner sig osäkra över vad de själva skrivit i arbetsordern :)

Bilen fick stå kvar, tycker ni att det är på sin plats att de byter den här bälgen utan kostnad? Vi hade ju ett avtal om att de skulle ordna detta, det som gör att jag vill ha kompensation beror på att jag får lägga onödig tid på detta.

Fortsättning följer...

MVH
Robert
Karl-Hilding
"De servar och felsöker ryckigheten som de kommer fram till beror på en defekt insugsbälg, men i stället för att fixa den så får jag en offert på 352 kronor för att de ska gå vidare med denna operation. (felsökningen kostade 1295) Jag blev rätt irriterad, men egentligen är det väl lite humor. Hur svårt kan det vara att slå kunden en signal om de nu känner sig osäkra över vad de själva skrivit i arbetsordern :)"

Ja du vad skall man säga...att den siste i-n inte äre född.
Kanske inte så konstigt att vi får dåliga vibbar hos vissa verkstäder.

Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Så där, nu har jag tagit nya bilder och uppdaterat annonsen lite efter era råd. Valde att inte ta med namn på fälgar och däckdimensioner. Bilderna är jag inte helt nöjd med, bland annat missade jag att få med en där cabben är uppfälld, men de är bättre än de förra. Sänkte priset till 47, 45 vill jag ha för att släppa den så då finns det ju lite prutmån. Valde även att lägga med telefonnumret, hoppas bara att det inte ringer en massa dårar :)

Länk

Bättre än min ursprungliga annons? Klart den är, stort tack för hjälpen gubbar!

MVH
Robert
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Mycket bättre bilder,
Dock vet jag inte om du kanske fått denna fråga innan, är inte ratten och mattorna från E39?? ser att passformen på dina mattor inte riktigt är "perfekta"
Lycka till iallafall med försäljningen, har du ngn "tanke" om VAD du ska ha för bil efter?... eller du kanske inte tänkt så långt...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Tack. mattor och ratt är original. bil efter denna har jag redan skaffat, E91:an, komplettering blir en fräsch 245:a :)

MVH
Robert
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Hmm.. det visste jag inte att redan den ratten fanns 96, jag hade samma i min e39-01 530 exakt likadant ut förutom att det fanns lite knappar på sidan för ljud osv.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

M-ratt :) Original!
Länk

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

En spekulant som varit och tittat på bilen och som ville ha den under förutsättningen att den gick igenom besiktningen, vilket inte oroar mig. Kommer några stycken i eftermiddag också, så den nya annonsen gjorde susen :) Någon som vet hur man får en snabb besiktningstid?

MVH
Robert
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Kanon Robert,
Bra att det iallfall visar intresse, då är du på helt rätt väg...
Synd att du inte besiktigade bilen innan försäljning, (nybesiktigad) är alltid ett stort plus.
Snabb tid kan du få om du ringer till SBP och kollar med dom annars kolla med carspect.
Lycka Till...
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Konstigt att han ville ha den besiktigad, när den har besiktiningsperiod:
2012-10-01 - 2013-02-28
Så det är ju fram till nästa år, sista februari....
Hmmm.... så då förstår jag inte riktigt vad det är han är ute efter...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ha-ha, du skojar med mig, är min bil besiktigad? Skulle den inte in 2011-10?

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag var tvungen att ringa och kolla :) Den är obesiktigad, ska ringa i morgon, tack även för tipset om Carspecct. Efterträdare inhandlad i dag, en Volvo 245 SE, 92:a. :) Snorfin.

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Nybesiktigad utan anmärkning, besiktningsmannens kommentar var - Din bil ser ut att leva ett bra liv, den ser riktigt bra ut. Kul :) Ringde spekulanten som kommer och gör upp affären på onsdag, 47K. Som det blev så tog jag ingen handpenning då förutsättningen för affären från hans håll var att bilen var besiktigad. Så det löser sig nog, annars finns det ett helt gäng till på listan att ringa, annonsen har haft väldigt bra tryck men första som tittade lovade jag första tjing. Det sämsta som kan hända är att ingen köper bilen :) 245.an hämtad idag, stabilt!

MVH
Robert
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Låter finemomang, :-))
Skönt att du har lite medvind.....inte bara motvind... ;-))
Hoppas köparen var seriös och uppskatade skicket på bilen...
Önskar dig Lycka till...
Et
421
Ethel
Volvo V70-D5 -07
Hej Robert,
Undrar bara hur det gick efter besiktningen?... blev den såld..?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Köparen kommer och hämtat i morgon. Om han nu dyker upp, vilket jag faktiskt tror, annars finns det en ringlista och i "sämsta" fall blir bilen kvar.

MVH
Robert
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Så där, bilen betald och levererad till min namne Robert. Lycka till med bilen och tack för en smidig affär. Om du läser detta så kändes det inte helt kul att se bilen rulla iväg, jag har gillat den och haft väldigt kul med den :) Bilen är i bra och omvårdat skick och jag tror båda parter gjorde en vettig affär.

MVH
Robert
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.