|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
En riktig skitannons. Vadå värmepump??? Kan du ta en matta i byta också? Fokus på bilen i annonsen. Se till att den funkar perfekt och är besiktad när köparen kommer och tittar. Bra att du beskriver bakrutan. När köparen kommer och tittar så kan du ha kollat vad en ny bakruta kostar eftersom det är bra förhandlings / prutnings ämne. E |
|
|
Annonsen är minst sagt en smula knepig.. Värmepump? Förstår inte riktigt skämtet där! Bilderna är "så där". Alltid klokt att själv fixa bristerna och sälja bilen utan dessa.. Tror, trots att färgen inte riktigt faller mig på läppen, att Du ganska lätt får den såld. Bra pris och helt rätt årstid.. Dock inte för värmepumpar.. |
|
|
Editfunktionen saknas fortfarande! Efter att ha kikat på Din annons så begriper jag nog vad Du menar med värmepumpen.. Tycker nog ändå att den kunde lämnas därutan. Fokusera på bilen! Och gärna lte bttre, större, bilder på vagnen! Lycka till. |
|
|
Abbe, jag uppfattade det inte så, men jag såg vad du ville säga, annonsen ger ett intryck av en omständig människa. Och det är sant, för jag är minst sagt kluven till att sälja bilen. Å ena sidan kostar den mig knappt något, bilen är ett kul sommarnöje, å andra sidan känns det som att jag nu har två hobbybilar, skulle behöva en mer bruksig kärra och har därför börjat titta lite på en riktigt fin 245:a med krok. En bil som funkar för husrenovering, köra leriga scouter i och som man kan parkera intill andra bilar. Plan B är att köpa ett härke med krok. men då börjar det bli trångt med p-platser. Krok på 325:an, känns inte rätt på något sätt. Bättre bilder finns. Men först, mot Mechanum och service. Tack för all input. Jag ändrar efter era rekommendationer, och det här med värmepumpen kanske inte var min vassaste idé här i livet, men jag är på jakt efter en sådan. Men det är nog mindre relevant i en bilannons. E, beträffande bakrutan så är det med en länk till var man kan köpa den och hur mycket det kostar. MVH Robert |
|
| Jag köpte min nya bakruta på Ebay, under 100Euro inkl frakt. Tysk-tillverkad, materialet är "Wopawin" tror jag det står präglat på rutan. Perfekt passform, men det är inte helt enkelt att få dit den, man bör/måste vara två, dessutom är det en klar fördel att smörja dragsko/kedja med tex teflonspray, inte spraya utan pensla på... | |
|
Nu har jag ändrat annonsen efter era rekommendationer. Länk Lämnar bilen idag till Mechanum som servar och fixar ryckigheten på fredag. Nyservad och nybesiktig bil är inte helt fel om man ska köpa :) Ändrar bilderna när jag gör annonslyftet. MVH Robert |
|
|
Nu skulle jag kunna ringa! :) Alpina B8 Länk |
|
|
Ja men gör det då :))) Faktiskt så är det några som ringt, mest "kompisar" som vill prata lite allmänt om min bil, men de har varit trevliga, så det gör inget :) Gött att ha ett helt forum att rådfråga :) MVH Robert |
|
|
Om jag ringer så blir det bara en till kompis som ringt! :) Hade jag inte haft tre barn så hade jag köpt E36 cab istället för E39:an jag köpte. Alpina B8 Länk |
|
|
Mycket bättre! Men det där med ryckigheten vet i fan.. Ska du ändå lämna in den och få det fixat på fredag, så kanske det är dumt att skrämma bort ev köpare? Men pluspoäng för att du är ärlig. :) ------- Min bil suger inte... |
|
| Håller helt med föregående talare. Mkt bättre. | |
|
Tack. Nu står bilen på Mechanum, så jag följer rådet gällande ryckigheten och ändrar till " bilen fås helt nyservad och nybesiktigad". MVH Robert |
|
|
Bättre men inte bra. Annonsen känns rörig med ostrukturerad text och konstigta val av bilder, varför är några pyttesmå? Jag hade lagt i 318i M Sportpaket Cabrio i rubriken (gillar inte alls de som glömmer i speciellt på modeller som finns både som d och i) och lagt in det mesta av utrustningslistan inklusive text om Individualfärgen, vad fälgarna som kommer från en E46 heter + däckdimension, är det äkta M-speglar eller kolpior? Om det är äkta hade jag nämt det. Den ser sänkt är den det? När en ny bakruta är så pass billig är det bättre att byta den själv för jag hade prutat mer än den kostnaden i och med att de flesta vill ha en färdig bil. För att inte folk ska bli sura är det bra att ha med listan + nämna att den är av 1997årsmodell i och med att den inte är klassad på årsmodell. Har du köpt den i mars i år? För så tolkar jag det även om det kan vara nybeställda regbevis (inte så vanligt). Senaste EU-regbevis del 1:2012-03-27 Senaste EU-regbevis del 2:2012-03-27 Nu är jag väldigt petig och vill ha så mycket information som möjligt i annonsen och gärna bildmängd som den här; Länk och det kanske inte alla orkar eller kräver men lägger man ner lite mer kommer man få mer betalt och få bort oseriösa spekulanter. Jag får inte några förslag om äkta mattor, snöskotrar, skambud eller annat man inte vill ha när jag sålt bilar får se hur det går i sommar när pappas E39 ska säljas. Det kommer bli 335an bildmängd kom jag på när jag såg den annonsen. Hoppas mina synpunkter gav något. Mvh Stephan |
|
|
Tack för tipsen Stephan. Absolut tänkvärt det du skriver, ska justera annonsen efter helgen alt. när den är besitad och klar. Jag har inte köpt den i mars i år, det är bara pappren som är nya. Äkta M3-speglar antar jag att det är, de är monterade från fabrik. Fälgarna har jag ingen aning om vad de heter, färgen ska nog gå att få fram namn på. Rutan är jag kluven till om jag ska byta eller inte, för oavsett om bilen är helt 100 eller inte så kommer folk att vilja pruta, bättre då att de hittar en bra anledning istället för att "de bara måste". ? Jag har dessutom tummen mitt i handen, så jag skulle få lämna bort det. Varför bilderna blev så små vet jag inte, en del är tagna med samma kamera i samma bildserie. Men jag håller med om att det ser obra ut, fixas. MVH Robert |
|
|
Om jag inte är tar fel, så heter fälgen Dubbeleker 79. De verkar vara till e46. 7x17 et47. Länk ------- Min bil suger inte... |
|
|
Varför repetera miltalet? Byt bakruta. Skriv exakt vilka däck bilen har inkl mönsterdjup. Status bromsbelägg/skivor? Bildernas kvalité är under genomsnittet. |
|
|
Börjar anse att annonsen är helt okay. det är ju trots allt en bil för 50 tusen som skall säljas och inte något extrem dyr vagn med särskilt kräsna köpare.. Det som behövs nu, för att få några sugna spekulanter, är väl värme och bra väder! Fixa det och bilen blir såld! : )) |
|
|
"Cabben är superfräsch, men bakrutan rätt kass, sitter med dragkedja, går att byta själv." Jag hade korrigerat till "Fin sufflett sånär som på bakrutan, som dock sitter med dragkedja och är relativt enkel att byta själv." Taket på en cabriolet med tyg/vinyltak heter sufflett och inget annat. Rutan hade jag bytt om det bara kosta ca. 1000:-, ger ett betydligt bättre helhetsintryck. MVH Christofer |
|
|
Bliderna är direkt dåliga och ger inget köpsug... MVH Christofer |
|
|
Det mest intressanta är varför du BEHÖVER en 245:a just??? Det låter för mig lite konstigt. Behöver man en sådan bil så funkar ju vilken gammal kombi som helst. För värre en 245 eller 745 blir det ju inte... hehe ;) Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.