|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hjärnan säger sälj, hjärtat säger behåll Vad tror ni, är annonsen bra eller dålig? Länk MVH Robert | |
|
Ja du, serva och besikta bilen innan du säljer den är mitt tips.... Du kommer få skambud annars (och det med rätta).... Ta även bort "Tant och gubbkörd". |
|
| Skippa även prisuppräkningen avgassystem m.m | |
|
Serve och besiktiga kommer jag att göra hur som helt, men faktiskt så är bilen tant och gubbkörd på riktigt :) Men du tror alltså att jag undviker skambuden genom att serva och besiktiga?! Tja, det ska ju göras alldeles oavsett så jag bokar väl en tid i morgon. MVH Robert |
|
|
Varför ska jag skippa att räkna upp pris på det jag lagt ut? Hur försämrar det? Det är en bil i låg prisklass, så extraprylar som kostat borde väl inte sänka?! Att jag skriver att jag lagt 5.500 på bakdäcken är väl en indikation på att jag inte valt snik? MVH Robert |
|
| Däck är förbrukningsvara, nya bakdäck för 5.5" låter apdyrt, finns det så dyra 17" ens? Sen seriöst, Simons är väl inget "plus", hade det varit ett Eisenmann med skönsång så kanske att man kan nämna det, men det hade inte heller höjt värdet nämnvärt. | |
| Jupp jag tror du skippar ett par argument till skambud genom service/besiktning. Som Dawwe säger: däck är förbrukningsvara och avgassystem gör ingen större skillnad (med ev det undantag som nämnts Eisenmann), du gör som du vill men jag hade hoppat att sätta ut vad jag köpte prylar för... | |
|
Visst, det kanske var apdyrt med de två bakdäcken, men det var vad det kostade. Så du menar på fullt allvar att ett Simons inte är ett plus? Du har aldrig hört det systemet på min bil i jämförelse med original, löst, närmast nytt sugrör medföljer :) MVH Robert |
|
| Det är en 318 med "Simons", inget plus i mina ögon. Jag ser det som "Ok bilen har ett nytt avgassystem", det är väl knappast en 318 man kollar på om man vill ha en bil med "sportig" karraktär, oavsett avgasljud. Priset tror jag är för högt, jag har själv en E36 cab med 3.2 liters motorn som jag "kostat på" 6-siffrigt, men trots det är jag realist o inser att om jag skulle tvingas att sälja den så kommer den nog gå för ett 5-siffrigt belopp. | |
|
Bra reflektioner Dawwe, men detta är en jag-vill-inte-sälja-annons, du får se den ur det perspektivet :) En sak har du fel i, det är att Simonssystemet inte är ett plus. Tycker jag :) Bilen har M-paket från fabrik, så någon har ju uppskattat detta en sportig look, kanske bara jag och tidigare ägare? I hela världen :) Bilen ser ut att göra 300 stillastående, låter som om den hade 500 hästar och går som en 318, dvs glidigt, ekonomiskt och ganska tillräckligt för att vara en cab :) MVH Robert |
|
|
Besiktiga bilen och skippa det här "Jag är begränsat sugen på att sälja bilen, så glöm att komma med några dåliga bud. Om du vill ha en riktigt riktigt fräsch cab så köper du min till det pris jag begär, eller så behåller jag den och du söker efter en annan. Enkelt. Jag tror absolut inte du besviken på min bil." jag personligen skulle aldrig ringa efter att ha läst detta stycke, det ger mig intryck av att säljaren är omständigt eller jobbig att ha med och göra! Det ger helt enkelt fel vibbar och formligen skriker att du inte vill sälja bilen! Sen fattas det ett "blir" också före besviken. Alpina B8 Länk |
|
|
Jasså.. Inte lika kul att ta ut cabben nu när du har köpt e91? ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
Huvudet på spiken Simon76 :) sedan har jag kommit på att jag behöver en Volvo 245, gärna sista årsmodellen i absolut toppskick :) Men faktiskt ingen big deal ifall cabben blir stående, ska beställa tid för service idag så den är redo. MVH Robert |
|
|
Ok Abbe, du har rätt i att den textbiten kanske inte är så bra. Ska ändra, men jag gör det när jag servat och lyfter annonsen. Faktiskt har det kommit en del mail trots allt :) MVH Robert |
|
|
Den går säkert.. Det är en fin bil. Men som du säger, efter att den är servad så lyft annonsen och fixa till texten lite. Du behöver nog inte skriva så jättemycket. Lägg fokus på att det är en bra utrustad entusiastbil, som endast har blivit uttagen på glidarrundor sommartid i din ägo.. Sen får jag nog hålla med ovansående, har den inte 500hp så bör den inte låta som det heller.. Lycka till! ------- Min bil suger inte... |
|
|
Eller ja.. Utrustningen vet jag inte vad den är, men den har ju iaf M-paket.. ;) ------- Min bil suger inte... |
|
|
En bil som man glider med skall inte höras bara synas Ha deT |
|
|
Den har ganska mycket i utrustningsväg, elcab, vindskydd, bra högtalarpaket och fungerande och ganska nyrenoverad AC. Sportstolar. Ska testa Mechanum i Partille, kan vara intressant att se vad de går för. Det här med avgassystemet är inte bara en fråga om ljud, bilen såg helt konstig ut med M-utrustningen och ett smalt sugrör där bak. Sugröret är nästan nytt och följer med :) MVH Robert |
|
|
Skriv utrustningen i annonsen. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Jag hoppas att du uppfatade att jag INTE menar att du är jobbig eller omständig, bara att det kändes så av texten! :) Jag skulle bara förkorta det där till typ, skambud undanbeds eller något liknande och lägga mer energi på detaljer kring själva bilen. Alpina B8 Länk |
|
|
Jag hoppas att du uppfatade att jag INTE menar att du är jobbig eller omständig, bara att det kändes så av texten! :) Jag skulle bara förkorta det där till typ, skambud undanbeds eller något liknande och lägga mer energi på detaljer kring själva bilen. Alpina B8 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.