|
|
|
|---|---|
|
Ni har säkert sätt reklamen på tv-shop.. Vaxet som man bara sprutar på med hjälp av träggårdsslangen. Jag är själv grymt skeptisk till alla de produkter som säljs på tv-shop och deras bilvårdsprodukter i synnerhet.. Men nu är det så att min kära mor, som säkert menar väl men inte kan så mycket om bilar, går och köper HydroWax till mig. Så.. Nu sitter jag här med en förpackning och vet inte jag jag ska ha den till... Det följde visserligen med nån fläckborttagningsmedel och vinylglans som det säkert inte är någe fel på som jag ska testa senare, men vad göra med "mirakelvaxet"? Som jag förstår det är det tänkt att användas som nån typ av hårdvax eller förseglare, för det kan ju inte ha nån rengörande effekt när man inte har någe mekaniskt gnugg alls.. Frågan är ju bara om man vågar testa det på BMW:n... Man får väl köra bilpolish som vanligt och sen försegla med HydroWax sen. Men min fråga är om nån annan testat denna produkt och i så fall vad rekomenderar ni? Soptunnan eller? apocalypsorödmetallic... | |
|
Testa och se, blir det inte bra går det väl alltid att polera över med något annat. mvh Berg "Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg |
|
ferraripeter |
Det finns inga genvägar till bra resultat,utan det är att börja från grunden med polering och sen gå vidare uppåt,vill du ha en blank bil,utan jobb,då kan du lägga på motolja eller sillicon över hela bilen,så mitt tips är soptunnan Peter |
|
En kompis till mig köpte samma vaxet på tv-shop.När han skulle sätta vatten slangen på flaskan så passade inte slangen.Så han fick med ena handen hålla slangen mot flaskan.Och resultatet blev så där.Vaxet håll kanske 2-3 tvättar och sen blev det samma ovaxade bil igen. Köp inte skitet,köp istället vanligt vax. Bosnian Trance Expres |
|
Apo |
sälj den till mig för 100 kr så testar jag den på min bmw.. |
|
Hej Gus, du kan inte göra mamsen besviken utan att ha testat. Kan du inte ta och testa på ett ställe där det inte syns ? Då har du ju ialla fall gjort nåt. Annars kan du ju alltid erbjuda dig att vaxa hennes bil först :) Joachim |
|
|
Tyvärr, gå till soptunnan utan att passera grannens brevlåda. Asken |
|
|
I detta fall ska Askens råd följas ovillkorligen! Testade som Jomu sa att vaxa morsans bil först.. Vilket resultat... Man tog sig för pannan, hur fan får de sälja sån här skit!? Det blev flammigt som satan och det höll en natt och en regnskur. Sen va det dax att göra om proceduren. En riktigt ultradålig produkt. Mot soptunnan! apocalypsorödmetallic... |
|
markus00 |
Där ser man men det va väl nästan väntat |
|
Hittade ett oberoende test av ett proffs: Länk Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.