|
|
|
|---|---|
|
Körde in för vinterförvaring i oktober, lossade +batteripolen. På med +polen i förra veckan, larmet börjar tuta när jag vrider på nyckeln. Försökte starta, startmotorn går men ingen gnista på stiften. (CarGard-larm som suttit sen bilen var ny 1987) Står illa till på landet i mörk lada. Var ska jag börja felsöka? Tror att startspärren i larmet ska göra att strömmen till startmotorn bryts. Har hört att andra varianter finns, tex bryter strömmen till soppapumpen. Finns startspärr som gör att det inte blir gnista? Är det något som tar skada av vinterförvaring? Stiften byttes förra sommaren, kört 100 mil. Bilen är helt original. Såklart finns massor av möjliga fel, men hoppas på något enkelt... Tacksam för tips! | |
|
Hej pål! Här hittar du monteringsanvisningar och bruksanvisningar till massor av olika Cargard larm. Länk Jag har en E32 som sitter ute i Texas solen under längre perioder, det enda som jag brukar göra är koppla in batteriet och ta bort tändkabeln så den INTE startar direkt, för att kunna bygga lite oljetryck innan start. Ja, och ta bort allt skorpioner och skallerormen som har byggd sina bo under tiden men du kanske inte har det problemet. Se till att bromsarna fungerar innan du kör iväg. mvh, Henry/AutoCool |
|
|
Bra länk! Tack Henry! Ska åka till bilen och prova i helgen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.