|
|
|
|---|---|
|
Motorn sitter i ett hembygge och jag skulle klara mig bättre med ca 100 hk. Vill undvika att knäcka drivaxlar i parti o minut. Det sitter nu dubbla ECU från(troligen) 525. Motronic 1.3 - 0261200172. Går det att lösa på ngt enkelt sätt? | |
|
Spärra gasspjället eller sätt dit en strypning i insuget är nog det lättaste. Men frågan är varför du monterar i en apstor blytung motor om du ändå bara vill ha 100hk? :) |
|
| Märkligaste frågan jag läst sen jag blev medlem på AP.Varför en V12 på 5~ liter om du bara behöver 100 hästar? | |
|
Jag håller med Japmax, sätt in strypbrickor bakom gasspjällen så den inte får så mycket luft, då får du begränsning på effekten, så gör man väl även på F1 bilar? /Mats J |
|
|
Jag letade ngt halvår efter en bil med V8 i, men när denna dök upp så kunde jag inte motstå den. Bilen har ngn annan byggt. För min del så är det ljudet från en V12 som är hela grejjen. Mitt problem men fulleffekt är att jag kommer att knäcka bladfjädrar, vrida ramen sned samt ha av drivaxlar. Strypbrickor låter som en bra grej. Ngn idee om lagom diameter på dem? Vid första tanken så låter det som om jag ska ha ca30% av den dia jag har idag. |
|
|
När det gäller insugsarea har vi ju diametern i kvadrat som spelar in. 30% av diametern ger 9% av ursprunglig area. Kan kännas något klent... :) Om du tar 71% av ursprunglig diameter får du halva arean. /Stefan |
|
|
Enklast är väl att ge fan i att gasa för fullt eller lägga en kloss bakom gaspedalen, om frestelsen ej går att övervinna. Det finns en särskild pedal enbart till att reglera motorstyrkan med oavsett vilken maskin den är kopplad till./ Fatta noll. mrMPOWER |
|
|
Ibland lånar man ju ut bilen... |
|
|
Prexis, ibland händer det att ngn gasglad sätter sig bakom ratten. O det är INTE han som behöver ligga i garaget i 3 månader för att ställa allt tillrätta igen. Tack alla tips iaf. :-) |
|
|
Varifrån kommer drivlinan, en trabant? Varför inte fixa en matchande drivlina till motorn? Det vimlar av 7serbilar på skroten./ Trampbil? mrMPOWER |
|
|
Volvo Valp - 60tal. Tillverkad för ca 70hk med 35" hjul. Nu sitter det 39,5" hjul på. Lådan gör så att det varvar rätt mkt. Däri ligger mitt dilemma. Toppfart hittils är 80kmh. :-) |
|
|
Men den orkar klättra rätt bra va? /Mats J |
|
|
Orken är det inga fel på! :-) Då är det värre med de 15" breda däcken, det blir lite för lite marktryck. De är bättre i lös lera. Mmm. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.