AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
899

Byta till utökad klima

Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Hej!
Jag har hittat en fin 530d i tyskland som i princip har allt jag villha, förutom utökad klima. Kan man byta till utökad klima? Ser att det finns reglage för en överkomlig peng på t.ex. bildelsbasen. Skumt att den inte har utökad klima då den bl.a. har dieselvärmare.

MVH Baccala
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Allt går men till rätt pengar nääää
Det är ju inte bara knapparna som syns utan en massa andra ex styrdon mm som måste bytas så om man inte har alldeles för mycket tid och pengar
Så skulle iaf jag väntat tills rätt bil dyker upp för det gör den

Ha deT
Ba
168
Baccala
530xdAT M-sport -06
Var väl nästan det jag hade räknat mer, så då är den stora frågan om man klarar sig med vanliga kliman? Jag är kluven i denna frågan. Komfortmässigt tror jag inte det är stor skillnad. Verkar ju vara skilda åsikter om den frågan här på forumet.
Du får väl jämföra finesser och se om det är nåt i den utökade kliman du måste ha. Dom flesta som har standard-kliman verkar vara nöjda med den. I verkliga världen tror jag inte utökad klima är riktigt så viktigt som den är i autopowervärlden... ;-)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Kunde inte sagt det bättre än GE! Autopowervärlden...;))
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Det är faktisk ganska lätt att byta panel i LCI bilarna, sen måste bilen kodas om. Kolla 5series.net
BA
453
BABA
Bmw 528 IA
Hade vanlig klima i min gammla 530 04 var super nöjd ! nu har jag utökadklima bara krångligare med massa onödiga inställningar
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Hade enkla kliman i min förra 525:a och var helt nöjd med den. Nu vet jag inte hur det är på den utökade om man kan låsa båda zonerna till en (det kan man inte på vissa andra bilar och då blir det drygt när man ska göra större ändringar.) Restvärmefunktionen saknade jag inte heller.
Men lite fula reglage har den allt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.