|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag driver en grafisk designbyrå och gör original till företagslogotyper och övriga illustrationer. Eftersom jag även är bilintresserad och BMW-frälst har tankarna väkts att genom autocad och adobe illustrator skapa original till klassisk BMW-relaterad dekor som inte längre går att köpa nytt, Till exempel tidig alpina-dekor Länk eller motorsport-stripningen till 3,0csl Länk eller dekor som aldrig gått att köpa över huvud taget. Länk Någon som har tankar kring detta eller skulle vilja prova? Alj | |
|
Klassiska M-ränder på min alpinvita E82 1M är av intresse. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
BTCC-varianten från 96-97 finns visst att köpa i ett par varianter, jag är själv spekulant... Men det finns ju många andra roliga utföranden från 90-talets standardbilracing! Länk Sechs macht Spass! Mina bilar: Länk |
|
|
Hej Hobbe! Är det M-ränder som på E30 M3 DTM du tänker på? Länk Tavel-in-style -> Där ser man, det trodde jag inte. Det finns mycket om man letar! Tanken är i alla fall att det mesta är möjligt att skapa i efterhand, t.ex. den tidiga "Fyllda" alpina-dekoren vet jag har varit uppe att den är mycket svår att få tag på. |
|
|
Jag är intresserd av Alpina deckor till min Alpina B8-95. Alpina B8 Länk |
|
|
Abbe -> Det ska inte vara några problem. silver eller guld? |
|
|
Anders, både ja och nej. Vill jag gå "all out", och köra med tvärsgående M-linjer så blir det enligt din E30 DTM eller E82 Moto GP Safety Car. Jag är förnärvarande mer intresserad av aningen diskreta M-linjer som 3,0 CSL bilden du länkade til. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Anders, hmmmm guld tror jag! Svårt och bestämma mig. Alpina B8 Länk |
|
|
Klart du ska köra guld Abbe! Jag tror att det finns en relativt bra marknad för detta. Givetvis tillverka efter beställning, kunderna lär inte ha några problem med att vänta lite. Jag köpte original, dyrt dyrt och de ligger kvar i den fina Alpina kartongen ännu... Lycka till! München |
|
|
Hobbe Nu har jag kommit en bra bit på de de diskreta M-linjerna. Precis som på 3,0csl så ligger linjerna ovanför (i brist på bättre beskrivande ord) "midjelisten". På din bil är ju utrymmet mellan midja och fönster betydligt smalare vilket har lett till smalare och diskretare linjer än originalet. Ska det vara linjer längs med frontspoilern som på originalet också? Jag siktar på att kunna länka till en förhandsgranskning någon gång ikväll. |
|
|
Anders, smalare är OK. Det skulle vara snygg med ränder på både framdel och bakdel,, samt att linjerna var obrutna vs sammanhängande. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Skrev som en kråka ovan... Vi tar om det igen: smalare är OK. Det skulle vara snyggt med ränder på både framdel och bakdel, samt att linjerna var obrutna dvs sammanhängande. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Hej igen Hobbe Här är en preview på M-ränderna. Länk Som man kan se på bakskissen av bilen så blir det svårt att göra en obruten linje runt bakändan på bilen då utrymmet mellan BMW-emblem och tredje bromsljus bara är någon cm högt. Se vad du tycker. Abbe -> Jag fortsätter med en preview på alpina-dekoren till din B8 |
|
|
Det låter bra det Anders! Alpina B8 Länk |
|
|
Anders, jag har svårt att träff med den bildadress du angav. BMW Club Schweden-BMW Sport Club |
|
|
Hej Hobbe. Skicka mig ett mail på: anders@vattenkannan.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.