|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken! Jag är intresserad utav en bil, jag vet att vissa här har en möjlighet att få fram tidigare historik kring reperationer och dylikt. Hur gör ni? Man vill ju kunna ha lite kött på benen, tyvärr så har tyskarna ibland väldigt svårt för engelskan så det kan lätt bli missförstånd. | |
| Ge chassienr till din lokala autopartner o begär utdrag från garantiåtgärder/historik..kostar allt från 0kr upp till 500kr.. | |
|
När jag frågar min lokala handlare så undrar dom om jag kommer från månen! "de har aldrig vart med om att någon har kunnat göra ett utdrag för de kan det inte ens själva" Det verkar vara ett redigt mörkande, fråga mig inte varför! Kanske har någon en vettig förklaring. |
|
| Testa o ring en annan bmw handlare... | |
|
Jag har fått garanti/service uttdrag från Tyskland utan extra kostnad 2 gånger från min lokala BMW-handlare. Senast var jag där med Plus och då kom till och med VD:n ner för att kolla så att allt gick rätt till! Jag tycker det är förjävligt av BMW att inte ställa upp och hjälpa till med sådant, även om de nu inte har fått en bil såld så är det i.a.f. en potentiell kund till service. Hälsa att du vet en som var hos en handlare med Plus och de säkert kan tänka sig komma igen... (nu handlade det inte om att BMW hade gjort något fuffens utan att jag köpt en skruvad BMW från en helt annan handlare, men det behöver de ju inte veta :) ) |
|
| Fungerar inte CarFax med importbilar? | |
| Carfax fungerar bäst på USA importer.. Och med begränsad info på svenska bilar. Men inte alls på en bil importerad från tex Tyskland | |
| Beror nog på vad chefen sagt åt dem att säga =). Uppgifterna finns dock i alla återförsäljares datorer vad de än dsäger. | |
|
Är de rädd för att få en massa onödigt jobb så kan de väl ta ut en skälig avgift för tjänsten istället för att sitta och mytta kunder rakt upp i ansiktet. Det blir dålig stämning inne i hallen så fort man närmar sig ämnet, till och med om man redan äger fordonet. Ingen bmw anställd som kan komma med en förklarning`? |
|
| Mistafrizz: vad menar du med "inte alls på tyskimporter". Det finns samma info på dom som någon annan om det skötts rätt. Jag fick iaf fram hela historien från första försäljning i tyskland, import till sverige och sedan alla besiktningar osv. fram till idag på en tyskimport. | |
|
tomb: Men du får väl ingen historik från Tyskland? Dvs det enda du vet är att bilen togs i trafik i Tyskland datum X och importerades datum Y till Sverige och därifrån sen så har du samma information som på en svensksåld bil. Men servicetillfällen, garantireparationer och liknande (saker som kan hjälpa till att styrka t ex miltalet) finns inte i en Carfax. |
|
| Tomb: Det jag menar är att på en USA bil så kan du få fram i stort sett komplett rapport över en bila historik medan den befann sig i Usa - då de måste redovisa allt som görs med bilen. Men en Carfax i Sverige/Europa mest ger information som man även kan få via Transportstyrelsen. | |
smitran |
Hej! Jag förmodar att samtliga som tänker importera bil(BMW) eller något annat märke ser sig om efter en bil med originalhistorik, Jag har själv importerat några bilar och MC från Tyskland och har då frågat handlaren eller priv.personen om att tillhandahålla samtliga handlingar rörand objektet via fax. ÄR dessa seriösa och inget har att hemlighålla så fungerar detta utan problem. Påstår dom att de inte hinner(brukar vara en ursäkt) så hoppa av objektet för det kommer inte att vara vad som utlovats. Tyskland är fullt med otroligt välskötta bilar och en hel del rishögar som kosmetiskt har lagats för att säljas av mindre nogräknade säljare som har dem på grusplan med en kontainer eller lekstuga som kontor. ISF spring därifrån. Lycka till! Smitran |
| Hehe, känner mig väldigt träffad av det senaste inlägget :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.