|
|
|
|---|---|
|
Har just införskaffat en 325i coupe med bmw's stora stereo med navi(bilen från usa) Nu till problemet > Vänstra sidan som styr cd,radio m.m e helt död.Även om jag sätter i en cd skiva så händer ingenting,dvs ja får inget ljud ur stereon.Någon som haft liknande problem ? Tacksam för svar ! | |
|
Högst troligt att radiomodulen som gett sig. Den sitter i skuffen under golvet bakom baksätet, iaf på touring modellerna. Finns firmor som reparerar dom i Tyskland och UK, brukar löna sig, då dom kostar multum om du ska ha ny från Bmw fast det är gammal teknik. |
|
|
Denna del menar jag Länk Kostar ca 500€ i Finland iaf. Sitter i skuffen som sagt, bytte själv på min förra bil, e46 330d -03, då den falerade. Hittade dock en kille som sålde moduler som han haft och reparerats i tyskland. 200 € betalade jag när jag satte min trasiga i byte. |
|
|
Okej ! Tack för svaret ! |
|
|
Det du kan prova dock, innan du köper nytt eller sänder iväg för rep, är att dra ut säkring 7 och 41 tror jag det är för radion. Ifall det inte fungerar så prova dra ur batteriet en halvtimme för att helt nollställa, har hört om moduler som kan ha fastnat i nåt mute läge och börjat fungera efter denna åtgärd. Finns hur mycket info som helst om detta på nätet, sök på "BM54 problems" (modulen heter så) på google. Länk finns en firma i Uk som jobbar heltid med att repa dom, säger ju en del om hur omfattande problemen är. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.