|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
gott! BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Lägg gärna ut bilden när du fått den levererad! När är planerad leverans? | |
|
Planerad leverans vecka 37. |
|
|
Hej, Är det bara jag som tycker att inredningen i nya 1 och 3-serien är.....bedrövlig? Under tiden som jag väntar på min 125i, har jag haft förmånen att köra en rad olika BMW. Först 5-serie som jag gillade mycket. Den är stor, bekväm men känns ändå tight. Vacker inuti, påminner ganska mycket om e39. Det enda som känns fel är skärmen mitt på panelen, utan navigation är den bara ful och i vägen. Sedan körde jag treserien i några dagar och jag blev förvånad. Bilen har fått strålande kritik överallt men jag tyckte flera saker var konstiga: inredningen är ett stort avsteg från e90, tjocka plastsjok som korvar sig runt i kupén, stolstyget ser billigt ut, mittkonsolen nästan överdimensionerad. Massa luft mellan skärmkant och däck och då var det en "sportline". Sedan kändes allt pappigare än 5-serien och jag upplevde inte alls att bilen var mer åtråvärd än den tidigare treserien. Sedan igår kör jag en 116d och samma där: inredningen ser alldeles för stor och tjock ut. Helt fel proportioner på mittkonsol, dörrhandtag etc. Stora, tjocka plastfloder, lager på lager. Men den är skitbra på vägen, roligast av alla tre att slänga runt. Att alla bilar ska ha en stor skärm mitt på panelen är ju jättefult när navi saknas. Sådärja, då fick jag skrivit av mig lite. Jag kanske börjar bli gammal och konservativ. Om ett par veckor kommer min bil, längtar dit... /M Mina bilar: Länk |
|
|
Jo så rätt att du väntar på en 125i. De nya inredningarna är INTE snygga att se på iallafall. Har bara åkt i F11 och visst var den fin inuti men inget habegär. Utvändigt ser den bra ut dock. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Japp, hämtade den i morse och jag är helt såld. Tror inte det finns någon bättre bil. Balans, ljud, design och faktiskt komfort, mycket bättre än min förra 5-dörrars. En riktig njutning. Helt otroligt. en ensam bild finns i länken, fler kommer efter Permashine i nästa vecka. Tack för alla tips som ledde fram till denna beställning. Jag har skrattat hela dan! Yesssssss..... /M Mina bilar: Länk |
|
|
Sjukt snygg tegel! Ser fram emot lite fler bilder snart. Jo lite påverkade jag nog hur den blev. =D Avundsjuk är ju bara förnamnet. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Lite fler bilder här shit vilken bil jag är glad som ett litet barn: Länk /M Mina bilar: Länk |
|
|
Stört fin den är! Pricken över i är färgkombon. Drömåk! Njut ordentligt nu. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Hej allihop! Cirkeln är sluten och efter knappt fem år och 4400 mil (!) är bilen till salu. Kom och köp, alla nostalgiker! /M Mina bilar: Länk |
|
|
Annons? Jonas |
|
| Vad hände med att ha den livet ut och passa vidare till ungarna? | |
|
Haha, ja exakt. Inte enkelt detta. Min tanke var att byta den mot en i3. Hade en massa bra argument i huvudet. i3-konceptet passar oss perfekt. Så jag lånade hem en i3 igår och körde runt med den överallt. Motorväg, stad, landsväg. Vägen till jobbet. Åkte och handlade. Alla i hela familjen älskar i3. Jag blev extremt förtjust själv: bilen är snabb, tyst, annorlunda, känns modern, modig allt det där. Helt underbar. Så igår eftermiddag letar jag upp den här tråden och skriver inlägget. Idag klockan 1100 lämnar jag tillbaka i3'an och sätter mig i 125'an. Två av barnen är med. Jag förväntar mig att känna att 125'an är hopplöst omodern, som en traktor. Istället känner jag att "det är så här en bil ska vara". Barnen ba' "det är ju inget fel på den här, vi gillar den". Så. 125'an är helt grym, inget snack. Dessutom kostar ju en schysst i3 400k. Just nu känns det som att jag har kvar den i fem år till. Lillgrabben ska börja övningsköra om 3 år... /M Mina bilar: Länk |
|
|
Har kvar bilen, den är fortfarande underbar. Leker ibland med tanken att byta den mot en Cayman från 2009-10 men då ryker ju baksätet. Grabben har fyll 16, nu ska det köras! /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.