|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Mineralgrå har jag nog aldrig sett, lite mörkare grå nyans eller? Det kommer bli en mycket fin bil med det bruna lädret! | |
|
Ja, det är en mörkare grå nyans, ny för i år, som blyerts. Blir nog ganska ensam om den till en 1 coupé. Titansilver blir lite för blaskig tycker jag, den nya fronten blir för markerad, alla delningslinjer övertydliga. Men jag velar fortfarande lite, under semestern såg jag en m-sport och den var otroligt snygg...så jag tvekar om jag ska ändra spec från standard till m-sport. Enda negativa med m-sport är att bilen ser lite väl "kittad" ut jämfört med en standard klassisk look. Åsikt om det? /m |
|
|
Jag har funderat på en sån beställning du gjort, då har jag aldrig tvekat på M-sport, finns bara postivt med det. Kom dock fram till att min 130 är minst lika mkt nostalgi om 10 år... behåller kanske den istället. /Jonas |
|
| M-sport alla dagar i veckan. | |
|
Runt 25000 för lite exteriör plast....de andra grejerna ingår i gratis Dynamic. Hmmmmm. Får tänka några varv till. /m |
|
| Tänka några varv till på M-sport. | |
| Jag tycker fronten på faceliften är helt okej. Dessutom är M-sport fronten mer daterad än facelift utan M-sport... M-sport förändrades väl inte vid facelift vad jag vet. Då Dynamic och Comfort är gratis skulle jag inte välja till M-sport istället. Blir en kanonbil även utan M-sport. | |
| Mörkgrå är ju den absolut fulaste färgen man kan ha på en 1-serie. Om du vill trolla bort linjerna så är det ju bättre att du kör på svart då. Men det är ju linjerna som är snygga! Förutom nya fronten då... Sen kommer det inte bli snyggt med det skinnet ihop. Det måste ju bryta lite. M-fronten är klart snyggare men om det är värt pengarna är ju tveksamt. | |
|
Unikt är det iallafall med titansilvermetallic, boston terra på en 125i coupé. Har sett det på 135i men den är ju vanligare. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Det är inte helt lätt det här. Färgen måste ju passa ihop med mig också, och jag är en rätt blek figur...Jag håller inte riktigt med om att Mineralgrå trollar bort linjerna, titta på den här bilden Länk Titansilver å andra sidan har en förmåga att släta ut linjer tycker jag, allt flyter lätt ihop i en ganska suddig, kontrastlös, silvervit massa. Mörkare grå färger med bra puts och djup har en förmåga att definiera grundformen och ge accent åt de ytor där ljuset träffar. Har testat Terra mot en Mineralgrå bil borta på BMW och kombinationen funkar. Enda bilden på mineralgrå 1-serie jag har hittat är den här Länk Decisions decisions... /M |
|
|
Det är så klart en fråga om smak. Men jag hade aldrig kört den kombon. Boston Terra tror jag kommer bli läckert med Svart eller Titansilver. Vill du verkligen köra på Mineralgrå hade jag övervägt vitt skinn. Men det är ju inte det mest praktiska kanske? Men sjukt läckert. Vitt skinn på svart bil är ju också läckert såklart. Ja vitt funkar nog typ till allt. Jag gillar verkligen Titansilver på 1-serien. Min granne har en 3-dörrars 120iM som är galet läcker. Den gör sig mycket bra i verkligheten och ser både elegant och sportig ut samtidigt. Mörkgrå har ju blivit så vanligt på nya bilar också. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
den här är läcker: Länk BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Bag, du har rätt. Tack för din envishet. Nu har jag gjort en sista specändring. Den slutliga specen blir som följer: Titansilver Läder Terra Stjärneker 264, 18" Dynamic + Comfort (multifunktion i ratt, auto avbl. inerbackspegel, pdc bak, regnsensor, farthållare, belysningspaket, sportstol, m-chassi, alu längdslipad interiörlist) Xenon M-sportratt Velourmattor Antracit innertak Hifi Bluetooth business + Radio Pro Autoklimat Flaskhållare Fällbara bakre huvudstöd Yes! /M |
|
| tegel.Du glömde M-sport paket. | |
|
haha nej men tröttnar jag på standardstuket så kan jag alltid eftermontera om några år. Finns kompletta paket för under 10000 kr + lack bl.a. här Länk Jag tycker att bilen är slankare och mindre kittad utan m-paket. /M |
|
|
HELRÄTT! =D BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
| Kul att du räknar med att behålla din nyinköpta bil riktigt länge. Kommer du skicka in den på extra rostskyddsbehandling i samband med leverans? | |
|
Nej, har bara planerat den vanliga Permashine. Menar du att jag behöver en extra behandling? Varför? Bilen har 12 års garanti mot genomrostning och ettserien har visat sig rätt bra skyddad som default om jag inte har fel. /M |
|
|
Om jag skulle köpa en bil med ambitionen att behålla den "tills döden skiljer oss åt" skulle i alla fall jag låta Dinitrol eller Tectyl rostskydda bilen. Inspekterade och rostskyddade min 10 år gamla E39 förra hösten och då kunde man se rosten börja komma inne i balkarna. Gick att stoppa processen med rostätare följt av rostskydd men de nämnde att det nog varit för långt gånger om jag kommit ett år senare. Min slutats var att framöver inte vänta med att rostskydda om det är en bil som jag funderar på att behålla länge. Vet inga detaljer om 1-seriens generella rostskydd, men man kan konstatera att man ibland får revidera om hur bra det var efter några år. |
|
|
Liten uppdatering: Bilen är byggd och har fått chassinummer! /M |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.