AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.381

Krockad C63 CZC433

Jag vill varna för denna bil som varit frontalkrockad.

CZC433
Länk

I USA:
Länk

Chassinr: WDDGF77X09F281158

Bil33 i södertälje har sålt denna bil till nuvarande ägare.
Äh lite spackel o en portapåve så e den som ny;)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Otroligt hur mycket skit som letar sig hit, men hur ser egentligen urtypen av köpare ut som köper en importerad "lyxbil" utan att ha någon koll alls ?

Hur mycket krockad skrot som inte går att hitta på nätet säljs inte här till svenska bilköpare ?

Annonsen var ju rolig, "Finansiering kan ordnas" , tänk att skuldsätta sig för att få köra omkring i ett krockat lik.

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Gillar att de "försvenskat" den med skylthållare från Bernats Bil..
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Mistafrizz:

Skylthållaren från en större svensk handlare är ett vanligt knep från Bil33. Se bilarna i deras showroom.. ;-)
Enligt killen som säljer den så är han mekaniker på bernats bil och är medveten om att han köpt en krockad bil.
Han påstår också att bilen gått direkt från usa till sverige.
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Intressant. Bilmek och instrumentmakare samtidigt?? Säljer och reparerar musikinstrument, företrädesvis basar. I den högre prisklassen.....

Varför varning?

Är det något fel på den nu efter reparationen?
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Alla bilar som Bil33 säljer är krockade vrak från USA som kommer hit via tveksamma lagningar i Baltikum. Har Du inte läst tråden om Bil33? T.o.m. TV4 har haft uppe denna bilhandlare på nyheterna och polisen och försäkringsbolagen har varnat för att köpa dessa bilar.

La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Nuvarande bilägare har ägt bilen mindre än en månad. Varför säljer han så fort? Har han kommit på att det är ett vrak från USA? Och att sedan utge sig att vara bilmekaniker när man är musikhandlare/instrumentmakare med världsrykte gör det hela ännu mera suspekt.

Han kanske har gott om fioler :)
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Konsumentverket borde sätta upp en svart lista på regnummer och chassienummer på bilar som importerats och som bevisligen är krockade tidigare. Dvs. om det kan styrkas bort allt rimligt tvivel att en bil är krockad borde dess chassienummer sättas upp på denna svarta lista.

O hur gör vi de de Svenska då?

Hur ska gränsen dras? De flesta Us-bilarna har en Salvage Titel eller Reubild Titel vad är en rimlig gräns?

Man förbjuder ju bilar som är dömda som skrot inom EU dvs CD Titel/Unrepairable Titel att reggas. Dessa liken kommer via Litauen som är skrotbilarnas Mecka. Visst finns det bra bilar oxå..alla är inte skrot, men dessa bör allmänheten få reda på att de skall kontrolleras extra
eller undvikas? ja om de nu inte har en CD Titel för då finns det inget att snacka om. Dessa är ju utdömda som skrot och får aldrig återregistreras i Us eller EU.
Jag smsade ägaren och frågade om han visste om bilens historik.

3 timmar efter låg bilen ute på blocket.

Dagen efter fick jag ett sms.
"Har du något att berätta?"

Jag bad han då googla sitt regnr.
Som jag sagt innan påstår han att han vet om att den varit krockad då han köpte den.
Bilen är m-testad, inga fel på den och bla bla.

Konstigt då att han lägger ut den på blocket samma dag som jag frågar han om han vet om historiken.
Visa användare
281
Hova
Bmw 325iA -09
Bmw 316ti compact -04 (egentligen min fru´s)
Bmw 320i -00
Bmw 520iA -94
Bmw Z4 3,0 roadster -03
Bmw 528iA -86
Bmw 316 -76
Regnr överstruket....

En riktig karl lyssnar på Ac/Dc.
M-testad.....man la ned alla stationer för över ett år sedan.

Men den kanske var här då?
La
305
Latorparn

325da Touring -08
120dm -14
Saab Sonett 3 -72
Regbesiktad 2011-11-17

Han vet det, men säger han det till en köpare som inte läst detta?

Såg en annan MB, en C280 i förra veckan på blocket. Den var bara ett par tre år, men hade inte varit i trafik under nästan ett år mitt i perioden. Krocklagning i Baltikum?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.