AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
9.494

Vilken et på 11" breda fälgar till e60

la
63
laddish
540i G31 UE
520D F11
Som sagt vilken et ska jag ha för att 20x11" fälgar bak ska sitta bra på min 545i?
Funderar på 285/25/20 däck men vet ej om jag behöver smalare för att få till lite stretch..
Fälgarna jag hittat är 20x9" et 15 fram och 20x11" et 15 bak funkar det tro? Och jag räknar med att jag måste valsa skärmarna..
Mvh
Hur gick det? Vad köpte du för däck och behöve du valsa något?
Jag har provat 11x20 bak på min förra helgen.
Et18 blir perfekt, provade även et13 men då kommer dom aningen för långt ut och tar i fast jag har valsat bak. Så i mitt fall blir et18 helt perfekt, går precis fritt på insidan också :)
Montsu: Tack för svaret! Vad har du för bredd på däcken?
Har 285/30 däck bak på min
Antar att det blir lite stretch på däcket om man har 285 i bredd på en 11" bred fälg? Går fälgkanten jämnt med skärmkanten bak eller sticker den lite utanför?

Fram tror jag det är mindre bekymmer med 9" trots att det är ET13. Åtminstone av alla bilder jag sett på nätet.

Tänkte jag skulle ge mig på att åka till bilprovningen med den uppsättningen hjul sen men det kanske är en dum idé!? :)
Jo lite stretch blir det men inget jätte överdrivet.
Fälgkanten är några mm utanför skärmkanten.

Det går nog bra med 9" med ET 13 fram. Kör ju själv 10" breda och et10 så ;)
Tack för bra information! Tror du bilen går igenom bilbesiktningen med denna uppsättningen hjul?
Har besiktat med värre setup utan några som helst problem :)
Hahaha då får man prova helt enkelt. Återkommer om någon månad med hur det gick :)
Besiktigade bilen imorse och inte ett ord om att fälgarna var för breda bak. Inte ens en kommentar :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.