|
|
|
|---|---|
|
Har en M3 E36 -96 som har gått 9200mil. När jag köpte den satt det som det bör -96´ans grill på. Jag har dock bytt till 97-ans frontplåt samt svarta njurar. När det väll blir dags att sälja av med den är frågan, skall jag byta tillbaka till standard grill? Antar att den borde vara mer värd i standard utförande kombinerat med relativt låga mil? Frontläppen är även av eftermarknadsmodell likaså sitter det E46 läpp på bakluckan dessa saker är ju även de enkla att återställa. | |
|
med tanke på det låga miltalet så är det nog lättare att sälja den om den helt org, känns ju mer som en entusiast bil. //Andree |
|
| Många gillar "facelift" grillen så den sänker i vart fall inte bilens värde. Jag skulle låtit den sitta kvar o skickat med originalgrillen om köparen så önskar. Frontläppen vet jag inte hur den ser ut men är den inte alltför låg så tror jag att det är samma sak där, den gör varken från eller till på värdet. Läppen på bakluckan däremot kan vara en "värdesänkare", då mest med tanke på ev lackskador när den demonteras... | |
|
Det ser lite ut som krocklagad när man blandar faceliftgrill och de äldre ursprunliga sidoblinkers, men medföljer originalgrill i okej skick är det väl rätt okej (obs måste vara samma utrustning på grillen, har man strålkastartvätt skall även den nya ha det och vice versa). Om frontläppen är skruvad på plats sänker det värdet. Samma sak gäller bakläppen om det däremot är fästa så de går att plocka av utan skador är det okej. Fast som du säger mest värde är den helt original och då kan du sälja den andra delarna löst = mest betalt. |
|
|
Frontläppen sitter i samma fästen som original så det är lätt ordnat. Bakläppen ser ut att sitta med dubbelhäftade tejp, borde ju gå att ta bort utan att skada lacken. Kruxet med fronten är att den hade strålkastarspolning från början men jag tog bort det och bytte spolarvätskebehållaren till en utan uttag för strålkastarspolning. Det är väll iofs bara att montera tillbaks allt igen. I övrigt så har jag planer på att byka bakruta och hatthylla till modell utan "tredje bromsljus" då jag tycker det är bra fult men det kanske bara resulterar i värdeminskning i slutändan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.