|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har fått till något väldigt lustigt. Knappt så jag själv tror att det är sant... Efter att jag bytte batteri på min Bmw 330i E46 så drar den 1-2 dl mindre i bränsle. Förut kunde jag köra 67 mil på en hel tank. Nu är det nästa 90 mil. Är det någon som har en susning om varför det kan vara såhär? (DET LÅTER SJUKT!!!!) Den är lika pigg nu som innan batteribytet och jag har kört på liknande sätt både innan och efter batteribytet. Om bilen var chippad så kan väl en då inte det försvinna efter spänningslöshet? Det sitter väl i en prom? I när tid med batteribytet byttes oljan i slutväxeln också men kan inte tänka mig att det har så mycket påverkan... Bytet mellan sommar och vinterdäck gjordes tidigare så det utesluter jag. | |
|
Kan ju vara så att ditt gamla batteri var så dåligt att generatorn belastades hårt i sitt försök att hålla det fulladdat... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
styrboxen nollad och fick ställa in sig för optimal blandning igen kanske gjorde susen.. BMW ownz |
|
| 90mil landsväg?kommer 40 med min men kör bara stadstrafik | |
| Faktiskt blandad körning. Har hunnit med både streetrace, köra iaf 20 mil stadskörning och köra över 200km/h. Skulle tippa på att det är 20 mil stad, 30mil motorväg och 30 mil landsväg. Sen hade jag 10mil till tom tank. därför tänkte jag 90mil. Tycker själv detta inte ska stämma. Om ingen har hissat bilen i smyg och rullat hjulen så mätarna går. | |
| Då har du en förbrukning på 0.6 typ, låter galet lite för en 330 blandadkörning, men om det är så kan du vara glad :) | |
| Det tycker jag med, men jag kanske har haft medvind så vi får se hur länge nästa tank räcker, har kört 10 mil stadskörning och står 59 mil till tom tank. Hur fungerar den där datorn? Alltså mäter den förbrukningen för tillfället och säger hur mycket det är kvar till tom tank eller är det något snitt? tycker den kan fladdra rätt rejält mot vad t.ex. en ny volvo diesel gör. Eller så har jag inte kollat så noga på volvon | |
| Tror att det är snitt, det kan ju stå samma rätt länge, den i varvtalsräknaren visar ju helatiden | |
| Okej, jaa den vid varvtalsräknaren rör sig rätt friskt =) Men jag gillar den skarpt, bättre än digitalt i mitt tycke =) | |
| host host.. troll host host... ;) | |
| no way då hade den faktiskt bara luktat på bensinen och sen lagt tillbaka den igen ;) aka evighetsmaskin? | |
| Låter galet lite.. jag har aldrig lyckats komma under 0.80 hur försiktigt jag än kör. Ligger normalt 0.85-0.90 men då går det ganska fort till jobbet vissa dagar också =) | |
|
0.6 l/mil i en 330 där man på samma tank kört över 200km/h, streetrace och 20 i mil stad. Då skulle resterande körning vara körning i 70km/h medvind och lite nedför. :) Låter lite för bra. Jag tror du glömde att du fyllde på 20 liter när du var stressad till jobbet utan att nolla trippmätaren. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.