AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
4.137

Cosmosschwartz hur svart är det

mc
201
mcan
535i Touring -11
540iA -95
Ja en något flummig rubrik kan tyckas... Hur som helst, om jag tittar på min bil (e34 -95) när den är våt så ser den ut att vara nästan totalt svart, med lite "glitter" (eller vi kanske skall kalla det för cosmos) i.

Däremot när den torkat så ser den nästan lite grå ut. Jag får inte alls samma mörka ton, och om man jämför med en ny bil som är svart (visserligen utan metallic) så är den mycket svartare.

Är det så att jag har en massa oxider på lacken, eller något annat som man kan åtgärda (och hur i så fall), eller är den färgen helt enkelt inte lika svart som en "helst svart"?

//Markus
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Det låter som att du behöver ge din bil en ordentlig polering! Oxid, ingrodd smuts och tvättrepor gör att lacken kan se livlös ut.

Kika på nedanstående två länkar och kolla 50/50-bilderna på polerad och ej polerad lack:

Länk
Länk

/Masten
st
480
steifan
BMW 325i M-Sport -06
BMW 323Ci -00
Volvo 740 GLT 16V -88
Audi A3 Sportback 2,0 TDI Quattro -10
Vågar nog påstå att cosmosschwartz inte är sådär jättesvart i starkt ljus.

Så här ser min ut ny(amatör)maskinpolerad i fullt solsken:
Länk
Kanske inte bästa kameran men nog ser den lite gråblå ut delvis även om man bortser från himlen och molnen. Och det är ju grå/blå metallic-korn i cosmosschwartzmetallic, iaf som jag ser det, vilket bör göra så att färgen inte ser sådär djupt svart ut som man kanske vill.

Polera ordentligt och lägg på ett laget med Meguiars NXT 2.0 så får du lite "wetlook".
Så här såg min cabbe ut. Länk

///Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.