|
|
|
|---|---|
|
hej jag har en bmw e36 328 touring -96 som jag har lite problem med, när man startar bilen när den är kall så funkar allt som det ska ända tills man stänger av den och ska starta den igen, då blir den svårstartad och blöddrar till ca 1100-1200 varv och resterande register är den väldigt slö på, typ som att det saknas ca 50% av effekten. Om man sedan låter den stå avstängd i ca 30 min o provar starta den igen då går den som den ska, utan att den har blivit kall alltså. Någon som kan något om detta skumma fel?? Mvh Tryggve T.Lademo | |
|
Undrar om du inte har något vajs med din bränsle pump. Låter som den inte får soppa som den ska. När du sedan låter den vila, så får du upp någorlunda tryck igen. |
|
|
nu har det kommit fram att när bilen går dåligt så funkar det att stänga av den, dra ur sladden till lmm och sedan stoppa tillbaka igen o starta, då går den som den ska. Det borde väl betyda att lmm är slut?? T.Lademo |
|
| Inte omöjligt. Se om du kan låna en som du vet är frisk och prova med. | |
|
ja jag lär se om jag hittar någon som har annars får det bli bildemo=) T.Lademo |
|
|
har nu åter igen konstaterat att det verkar vara något annat fel! bilen går bra varannan start, när den inte går bra så bluddrar den mellan tomgång och ca 1500-2000 rpm. någon som har någon aning, funderar på om databoxen kan lägga sig i någon typ av felsäkert läge men vet inte om bilen har den funktionen??? mvh T.Lademo |
|
|
ska tillläggas att bilen fortfarande tappar massa effekt när den hamnar i sitt dåliga läge. mvh T.Lademo |
|
|
Hydrauliska lyftare som tappar trycket?? Klabbarparn |
|
| men är det inte lite skumt om bilen går bra direkt efter jag startat om den?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.