|
|
|
|---|---|
|
Dax för Inspection (finns inte Insp I eller Insp II på E90) eller Fahrzeug-check som det står i service-heft. Där står vad som ska göras på Tyska. Är det någon som har dessa punkter på engelska eller Svenska? Hittar inget här på forumet.. Har du slagit yxan i båten får du ro som fan! | |
|
Insp I och II finns inte på E90 tror jag. Det en del i serviceboken. Var nyligen inne på 2:a service efter 4 år och 4500 mil. Det skulle utföras 4 av 7 punkter. Olja- filterbyte, bromsvätska, microfilter och allmän kontroll. Pris: 5700 kr varav material 2275 kr. Materialkostnaden för motsvarade kvalité vid inköp utanför BMW skulle ha varit: ca 1000 kr. |
|
| Det tycker jag var för mycket. Gjorde samma service hos Göran i Bagarmossen (auktiriserad BMW-verkstad sen många år och mycket kunnig) för 3500:-. | |
| Jag tänkte utföra jobbet själv. Enl färdatorn är det dax för det och belägg bak. Det egentligen översättningen jag är ute efter, för allt står ju i instruktionsboken, men min tyska är inte så bra... | |
|
Google used to be my friend! Jag hittar ingen lista på vilka punkter som ska checkas vid Inspection. Kan någon hjälpa mig att Googla fram detta, Pleeeaase? |
|
|
Värdelöst om du frågar mig: Inget byts, bara följande som kollas: Lights Warning lights Wiper blades Anti-freeze Screen wash reservoir Coolant level Engine oil levels Clutch hydraulics Drivebelt Battery Tyre wear and pressure Brake pads and disks Steering Steering oil reservoir Exhaust |
|
|
Tack Sim! Det var väl ungefär de punkter jag trodde, nu kan jag skriva in i serviceboken att det är checkat. Ha de gött i helgen //Magnus |
|
| Min vill ha service om 380 mil och det är någonting med byte av klossar bak. Ska kolla upp det idag vad det kalaset går på. Min har gått 5500 mil. | |
| 800 kostar det, bara Fahrzeugkontrollen då. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.