|
|
|
|---|---|
|
Reg nr SPC444 109000:- Någon som vet nåt om denna bil. Bra pris för en årsm 2001. Har mailat o försökt o ringt, men inte fått något svar ännu av bilhandlarn. Bilderna o annonsen ser lovande ut o det lockas enormt. Finns även en M5a 2001 i Södertälje, reg nr SAS737 (Hk Bil & Motor) för 105000:- Nästan samma pengar, men vill höra här med er här i AP panelen vad ni har för åsikter om dessa. Tackar för all info o tips! =) | |
|
SPC var iaf ute på annons för några månader sedan. Utgångspris 95tkr. Repor, stenskott, ingen servicebok var några saker jag noterade. Känns väl inte som något direkt kap tycker jag. Gått fasligt långt jämfört med andra E39 M5or i landet (mätarställning över 25k är bara ett fåtal). Internationellt E34 M5 register Länk |
|
| Ok, tack. Då har den varit billigare då alltså =) Enl bilderna ser den riktig fräscht ut o enl annonsen så verkar bilen vara i toppskick... 109000:- är iosf inte mkt för en 01a. men som du säger - miltalet o serviceboken. Finns det kvitton på service o reparationer, så kanske det kan finnas en chans ändå?? | |
|
Det är ju dina pengar, men jag hade hoppat över den för 109tkr. Känns som en bra affär endast för säljaren. Med det miltalet är den riktigt kall bland andra M5or. Får du den för 90 kan man kanske börja fundera lite på det. Den vanligaste mätarställningen på en M5 E39 i Sverige är 12xxx mil. Den här har gått dubbelt och saknar viktig dokumentation. Finns anledningar att den inte är såld menar jag. Kan vara en jättebra bil tekniskt sett, men du kommer förlora mer än nödvändigt om du betalar så mycket för en långmilare. Oroa dig inte, för det finns 72st andra M5-01 i Sverige som du kan köpa =) Länk Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Den vanligaste mätarställningen på importerade bilar verkar vara just 12K... hmmm.. mycket underligt... :D Mvh Chrille |
|
|
Basilika Toppskick enligt annonsen!!! Fast priset är 109 så hade jag hoppat den Dom riktiga fina ex med bra historik,normalt miltal+ skick kostar mer. Om du tror att du gör ett kap för 100 papp på en 01 så lär du bli besviken och medveten om det när grejer går sönder o ska betalas. Man får vad man betalar för.lägg hellre till lite och köp ett Bra ex där du inte behöver gå o fundera på om allt står rätt till med bilen,utan bara köra o njuta men är inte det som är viktigast så finns de säkert ännu sunkigare,billigare och sämre m5e39 att hitta |
|
| Håller med Bianca. Det finns schyssta ex att hitta med lite tålamod och det är klart värt att vänta på. Alternativet är att hitta en så billig burk att det finns utrymme för stora kostnader. | |
|
hej! ang SPC m5an en kompis till mig åkte ner och köpte den och jag måste nog säga att miltalet osv bara skrämde för den var helt klockren för det priset plus att det blev väl lite mindre. riktigt fin i lacken och huven samt stötfångaren var ju nylackat PGA stenskott osv. det som var dåligt på den var vänster bakljus som inte lös så där åkte han på ett nytt bakljus PGA idiot diod lösningen samt ruskigt äckliga kupe filter och en dålig termostat som nu är bytt. ang service boken så var det faktiskt lite kul för visst den var ju borta men exakt ALLT annat fanns kvar och eftersom bilen är svensksåld så ringde han bara till dom BMW värkstäderna den varit servad på och vips så skickade dom hem alla servicar per brev och då har man ju änu mera info än i boken! grym bil med mycket extra utrustning trotts svensksåld men jag håller med att många mil och ingen service bok kan vara slutkört och kasst man inte i det här fallet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.