AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
601

Hållare till SMÅ nummerplåtar

mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Någon som vet var man kan köpa hållare till VV SMÅ nummerskyltar?? Alltså till plastskylten i formatet 30x12 cm.
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
Tillverka en egen kan väll inte vara så svårt..
Du kan ju höra med nån jänkebilsfirma t.ex:
Länk
Länk
Länk

www.malte-racing.com
Visa användare
464
Pewe
BMW X3 xDrive 20d (-15)
Micro har små hållare till deras skyltar, men jag har för mig att måtten är 26x7 cm...?

Mvh
///Pewe
BMW E28-registret #157
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
MalteK: Där sa du nåt! Det sitter ju små plåtar på varenda jänkebil!
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
obs dock att VV inte gillar bilar med förminskade skyltar, detta har nämnts i annan tråd. Vissa jänkebilar har fått dispens för detta... Har själv varit inne på samma linje.

*Best Man Wins*
BMWCoupe:
Om bilen från första registreringen varit försedd med liten regplåt så finns det ingen som har något att invända mot att sådan används. De flesta, för att inte säga samtliga, jänkebilar får dispens oavsett om de har plats för stor skylt eller ej. Dock tror jag att man kan åka med liten skylt utan att oroa sig nämnvärt så länge det är Vägverkets skylt och ingen
"piratkopia", dock är det ingen lätt match att få liten skylt från Vägverket om bilen inte haft det från början. Att åka med piratskylt räknas av polisen som att man kör utan skylt och bötfälls därefter.

www.malte-racing.com
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
MalteK: exakt! och därför, om man i efterhand 'fixar' en liten skylt till sin beemer, åker man alltså olagligt.

*Best Man Wins*
Ko
1.521
Koni
320is -94
M3GTR -95
Det är väl ingen som har frågat om hur man skaffar liten skylt bara skylthållare till dito.

//Niklas
BMW CS NORD 3555
BMW SC
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Finns som orginaldel till många modeller för montering av USA-skyltar i USA.

Specifikt på E38 finns mitt-delen av kofångaren i flera olika utföranden. 1) Tunn list för stater som inte kräver främre reg-skylt 2) Hållare för "normala" USA-skyltar 3) Hållare för de europeiska skyltblafforna

Har du en bra auktoriserad bör de kunna hjälpa till

Mvh Björn
Koni:
Det är ju inte första gången en frågeställning växer ut till att inte enbart beröra ursprungsämnet, jag beklagar om detta på något sätt stört dig.

www.malte-racing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.