AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.323

Problem med TV/Nav E39

mi
2
misostrbac
528iA touring -99
Hej, jag har en radio professional med tv 4:3. Problemet jag har följande problem:

-Ljudet försvinner helt på radio/Tape till och från, varje gång ändras bilden från "radiomeny" till huvudmeny. Detta händer ofta när jag kör över ngn ojämnhet.
- Ibland fryser powerlampan och det går inte att stänga av radion, ibland går det inta att sätta på den.

Jag har tagit isär både NAV/TV enheten (radion)ifram och TV-tuner enheten ibak och kollat efter kalllödningar men inget hittat. Jag har ingen extra förstärkare ibilen utan enbart radio kopplat till Tv-tuner ibak. Ngn som vet vad som kan vara fel, börjar bli gråhårig över det här så tacksam för svar =)

ru
379
runaris
540i sedan-00
523ia-97
Var samma på min hi fi pro nav,(händer ofta när jag kör över ngn ojämnhet.)
Måtte bytte ut radiomodulen,kjørte diagnose på radion med bmw scanner som sa det var jordingfel på modulen,ble bra igjen etter byte.
se
30
sekd1jope
530d Touring -08
M-paket
Har haft precis samma fel på min528 -99. Du behöver öppna radioenheten och bättra på en lödning för jordningen. Lätt fixat.

jope
br
399
braman
bmw 540 e39 01 vit m-paket
det fen är från radioenheten.
mi
2
misostrbac
528iA touring -99
jope, vilken lödning är det som du pratar om när det gäller lödningen? Har du bild eller kan du beskriva?
se
30
sekd1jope
530d Touring -08
M-paket
Jag har beskrivit det tidigare i ett inlägg, se: Länk

jope
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.