|
|
|
|---|---|
|
Hej! ja jag har åkt av med bilen, kom i en kurva guppade till och bakändan slänger ut sig sen va de kört han inte reagera! regnade som fan fick väl vattenplaning..:/ men men gick bra med mig aif. Jo jag tänkte höra va ni tror försäkrings bolaget gör om dom värderar bilen lr lagar den?? (Trygg hansa) Bilen är en bmw e46 M-sport. Länk Länk Länk Länk Länk Tacksam om ni vill dela med er av era erfarenhter! Mvh Mathias | |
|
Jag vet inte värdet på motvararande bil men har själv fått 2 bilar inlösta och då ned betydligt mindre skador. Tex baklucka lite stador på d-stolpar och kofångare bak skulle gå på 39000 att fixa gissar på minst det dubbla för detta. Så min gissning är inlösen. |
|
| Okejokej! ja jag vet inte va dom hur dom värderar bilarna!men det finns inte många 325 m med nästan allutrusning under 90000kr på blocket men men man får väl nå skambud isåfall:( | |
|
Det där ser ut som inlösen, ny bakruta, framskärm, backspegel, bakskärm upp mot taket, bakljus hur är det med bakdörr, bagagelucka, bakstötfångare, framdörr, hjulupphängningar? Vet inte ens om det är någon mening att räkna på vad det skulle kosta att laga. Vill du ha tillbaka den om det skulle gå att rädda den? Mvh Stephan |
|
| Måste nog göra dig lite besviken när det kommer till försäkringsbolag och värderingar, men det för att du skall vara hyggligt mentalt förberedd. Räkna med att bolaget kommer nyttja blocket som startpunkt när det kommer till vad du kan tänkas få för den (så jag räkna med det nedre skiktet av prisspannet). | |
|
Bagagelucka är också lite tryckt, bakstötfångare lär aif lackas om! nej jag vill nog helst ha pengar men är rädd att jag inte kommer få tillräckligt till att köpa en exaxt likadan med den här utrustningen ;/ |
|
| Nej det är lite det jag ville säga, du kommer förmodligen inte kunna köpa en likvärdig för de försäkringspengarna du får ut...utan behöver nog lägga en del emellan.... :( | |
|
Det är ju lite dåligt att man isåfall inte kan få ungefär vad man betalade för bilen! de är ju därför man har helförsäkring lr tänker jag fel? |
|
|
Vad jag kan se så finns det bara två st 325i Limo M-sport och båda begärs det över 100' för så det är väl positivt för dig. Vet inte vilken årsmodell du har och hur långt den rullat men dessa två är 04:or på ca. 12' mil. Du kommer garanterat få ett skambud och det gäller att stå på sig. Är din bil likvärdig med ovanstående så har du ju något att referera till. ___ //Ulf |
|
|
Försäkringsbolagen börjar alltid med skambud. Gör en egen prisundersökning av likvärdiga bilar till salu, och skicka till din värderingsman. Det går alltid att förhandla. |
|
| Min är en 02 med 13800mil så den har gått lite längre men tycker blå är snyggare än grå.. men jag ska försöka stå på mig..!:) | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Byt sedan till IF och lägg till deras värdeextra så får du 20% extra på marknadsvärdet (jag fick 30% då jag är "storkund") när de löste in min. De använder bilpriser.se, blocket och bilweb och gör en samlad bedömning. De börjar alltid med lägsta bud så kom med ett motbud (rimligt). Så ordnar det sig. "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| inlösning blev det!! | |
|
Får man fråga vad du fick för bilen? :) |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Kom du med motbud? "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
| Tog försäkringsbolaget hänsyn till utrustning och M-sport eller jämförde de med den billigaste 325 de kunde hitta. | |
| Min förra mening var ju en fråga så den skulle ha avslutats med "?". | |
| Jag fick 70000kr så jag ska ringa på måndag!:) lite mer vill jag ha allt.. | |
|
Säg till om ni ska köpa nå grejer bilen är en 325m sport med mkt utrustning säljes i dela..! årsmodell 02 13800mil |
|
|
menar du att du inte godtog 70 000:- utan ville behålla bilen istället?? för inte kan du väl fått över 70k OCH fått behålla bilen. |
|
|
skulle bli 67000kr i egen ficka..men tog jag bilen då skulle ja få 53000kr i fickan, då jag har ett bud på 20000kr redan för bilen!vips plus 6000kr. men inget är klart än har ringt en värderare som ska värdera bilen åt mig nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.