AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.663

E39 SRS airbag lampa lyser trots inget fel uppstår!

no
4
nonepeace
BMW 523I -1999
BMW 316I -1998
Hejsan!

Jag har en BMW E39a 523I. Jag bytte till m-ratt, innan jag bytte tog jag bort minus-polen från batteriet, sen tog jag bort gamla ratten och satte på nya ratten och kopplade dit airbag kablarna och resten. Den gick fint tills jag svängde fullt till höger då kablen gick av. Airbaglampan började lysa vid den momenten. Jag bytte kontakter och satte allting tillbaka som det skall, sen felsökte jag bilen och 4 fel hittades, jag raderade felkoderna, men airbaglampan lyser fortfarande. Jag felsökte ännu en gång men inga fel hittades trots att airbaglampan lyser.

Mvh
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Lossa batteripolen en stund.

Mvh Chrille
no
4
nonepeace
BMW 523I -1999
BMW 316I -1998
Testade idag att ta bort batteripolen en stund 2 gånger, men lampan lyser fortfarande. Felsökte den ännu en gång men inga fel hittades :(
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag tror att man måste resetta lampan med diagnosutrustning.
Jag provade också med batteripolen på min bil, men till slut var jag tvungen att ta fram laptopen för att släcka lampan.
no
4
nonepeace
BMW 523I -1999
BMW 316I -1998
Jag har en apparat som felsöker bilen och raderar alla felkoder, det står att när felkoderna var borttagna så skulle airbaglampan släckas. Men den gör inte det, den lyser fortfarande, apparaten säger, No trouble codes found!
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Kan din apparat läsa felkoder från airbagen då? Stod det specifikt att den kunde läsa airbagen?
no
4
nonepeace
BMW 523I -1999
BMW 316I -1998
Ja, den hittade 4 fel. Jag raderade felen men lampan lyser fortfarande. Jag tryckte på live datastream, den visade: Airbag driver, not active, side airbag not active. kan det vara därför? men innan jag bytte ratten och innan kablen till airbagen gick av va det inga som helst problem..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.