|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
fredde 7 |
Hej! Har precis fått hem detta paket med extern hdd. Testade att installera på datorn som har windows 7. Får inte igång ngt av programmen...ngn med ideer? får snart hem den riktiga datorn med seriellport samt win xp p. Kan det vara detta som är problemet...Min win 7????? Om ngn vet, så skriv gärna en pedagogisk instruktion till mig? /Fredrik |
|
Exakt vilket paket? Normalt installerar man en virtuell dator, t.ex VM-vare och kör program som t.ex GT1 från denna. Det körs det alltså inte direkt under Win7 eller Win XP osv, då funkar det inte. Men svårt att svara på utan att veta vad du har, och det följde väl med nån slags installationsanvisning? Om inte, skäll på leverantören! FP |
|
fredde 7 |
Länk Hej. Detta paket i länken ovan.... Nix inga manualer följde, men har hittat en del nu på nätet. Som du säger skall jag tydligen köra vmware, den versionen jag fick av vmware verkar dock kräva win xp. jag ska få hem en dator jag tänkt använda för ändamålet i veckan, får hoppas att jag kommer längre med den. annars får det bli tusen frågor här. Fredrik |
|
Det finns ju en länk med installationsanvisningar mitt på sidan i din länk.. VM-ware kan du ladda hem gratis från deras hemsida, välj gärna den senaste versionen som var 3.xxx sist jag kollade. Det bör funka även under Win7 FP |
|
| Det var rätt saftigt pris du betalade. Du kan få ett fungerade paket med alla kablar och manualer och BMW DIS för under 500-lappen på ebay. | |
fredde 7 |
Folke: ok...såg inte ut som i länken när jag försökte installera. Tror ändå vm ware versionen jag har inte passar win 7...jag avaktar lite tills jag fått hem den andra datorn... Eldano: ok....kul att ngn tjänade pengar....tyckte ändå jag kollade runt...hittade inget billigare. |
|
VM-ware är uppe i version 4 nu, inga problem med Win 7 som host: Länk Svensk hemsida här Länk med all info. FP |
|
| Jag har en sådan och jag kör den på min dator med Win7, men för att kunna installera detta så måste du gå till kontrollpanelen/program och kör program för tidigare windows. Efter det så funkar det att installera när du väljer XP och GT1 använder sig av nätverksporten för att få kontakt med bilen. | |
fredde 7 |
TVX:Stort tack...ska prova detta....tack. /Fredrik |
|
Folke, vad rekommenderar du till E60 -08,facelift( nyare motorn)?? MWh Jonas B Ursäkta o t |
|
|
Tja, vad vill du göra? Läsa/släcka felkoder inför besiktning, kontroll av OBD-II parametrar, även en del livekörning, mot PC eller smartlurar? Då finns många olika OBD-II lösningar som är billiga och ofarliga att använda. Eller handlar det om djupare felsökning, fulldiagnos, kodning av moduler och system? Kräver kunskaper, kan gå riktigt snett om man inte vet och förstår vilka parametrar man petar på osv. Då gäller t.ex GT1, INPA, eller varför inte AutoCom, tillsammans med sina respektive interface, kablage och programvaror. Vanligast är att man importerar själv från Kina, består alltid av crackade program osv. Hasso kan säkert ge mera exempel, jag har bara testat en del för E39 genom åren. FP |
|
|
Har en hel del olika interface till olika bilar,men helt klart bäst i mitt tycke är Carsoft-BMW där man nog kan göra det mesta. vill kunna utföra samma sak på min "nya" och inte vara låst till BMW-service och inte kunna påverka själv. Trådskaparens GT, funkar det lika bra på E60LCI som Carsoft till tidiga?? Fredde 7, har du kopplat upp dig mot bilen och testat? är väldigt intresserad. MVH Jonas Brinell. |
|
fredde 7 |
Brynet: Nej...jag bestämde mig för att vänta tills jag får hem datorn jag tänkt köra Gt1 på..den skulle vara här i början på denna vecka. Räknar med att jag skall kunna få igång det nu under kommande ledighet.. Jag skriver här senare om hur det funkar. /Fredrik |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Testkörde "Kinafulversionen" av svenskutvecklade Autocom igår och enligt min verkstadskontakt som kört detta i några månader är det riktigt bra och jag kan nog hålla med av det jag hann se igår. Samtliga BMW modeller upp till 2010 är diagnosbara. Installation, bra manual Win 7 /USB /Bluethoot är klockrent. Dessutom funkar den till alla bilmärken, ju nyare ju mera funktioner, min 540 är ju 11 år så det har ju hänt en del. $166usd ink lev. 50 timmars lev med DHL. Har dock inte hunnit med fejka felkoder för att se förklaringar mm. Transportstyrelsen registeringsbas ingår för bilar nyare än 2001 så man petar bara in regnumret så hamnar på rätt fordon. Allt på svenska och världens överig språk finns osså. Du kan läsa på auto-coms hemsida vad dom tycker om Kineserna och jag förstår dom. Kostar 60.000 med 3 års uppgraderingar normalt. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Fredde 7 : Det verkar som om ditt paket både innehåller en hårddisk, den "äkta" mätboxen samt kablar. Det låter betydligt bättre än den enda USB-sladd man får i paketen som kan köra DIS , men som då emulerar mätboxen mjukvarumässigt. Exact vad innehöll paketet ? Skriv gärna mer om hur det går för jag är lite intresserad av att köpa samma paket som du har köpt. |
|
fredde 7 |
Wadel:paketet innehöll detta som du såg på bilden...Jag har inte fått datorn som jag beställde för detta ändamålet...enligt vad jag förstått är kraven följande: windows xp proff 1,8ghz cpu 512 mb minne 20gb ledigt discutrymme serieport frågor: vad driver den gula burken? (alltså var får den spänning från?) Ska både seriekabel och nätverkskabeln vara anslutna? /Fredrik |
|
Boxen får sin spänning från bilen. Den kommunicerar med datorn via nätverkskabel och datorns vanliga nätverksuttag (RJ45-plugg). VMware skapar en virtuell nätverksadress osv för detta. Som sagt, du kan köra Win7 om du vill, du BÖR ladda hem senaste VMware, det som följer med är med säkerhet en äldre version. Det du skall ladda hem är den fria VMware Player osv, den är uppe i version 4 nu. FP |
|
|
Eftersom den "äkta" mätboxen ingår tycker jag att detta verkar prisvärt. |
|
|
Mja, den är inte helt äkta, även om den efterliknar originalet... Men man kan uppnå i princip samma resultat med enkelt USB-interface, avsikten med den stora gula boxen är att i verkliga livet har BMW-verkstaden ett flertal diagnoshuvuden (gula boxen) med varsin nätverkskabel i en klient-servermiljö med en switch och en server (Unixbaserad) som betjänar alla på en gång osv. Man ligger ju även online med BMW AG i Tyskland för senaste uppgraderingar osv. Med kineskopian osv och i hobbygaraget kan man inte dra nån nytta av detta, det funkar likadant med ett enkelt interface osv. Kollar man in i den kinesiska gula boxen så ser man även att alla uttag och kontakter inte är inkopplade på kretskortet osv, vilket de inte behöver vara heller för att köra det crackade programmet (DIS) osv. FP |
|
fredde 7 |
Hej! Har nu fått hem datorn med xp p på.. Installationen av vm ware gick nu bra.Kunde även öppna dis v57en. Men jag kan inte ansluta bilen....Får inte fram ip adressen alls. Har följt manualen men mitt program beter sig inte som det borde.. Tacksam för ideer och tips... /Fredrik |
fredde 7 |
följdfrågor:fråga 1) i vilket läge ska jag ha tändningen på bilen när jag kopplar upp mig? 2) /Fredrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.