|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon som testat en "pop a dent" ? Länk Jag köpte en sådan på lets deal för 200 spänn, men tänkte ha någon verklig referens innan man provar...:) | |
| Länk | |
|
ja enligt den videon så funkar den uppenbarligen inte klockrent! Men den första bucklan de provar på ser mer ut som att någon tryckt in med ett armeringsjärn, såg mer ut som ett jack än en buckla.... Jag tänkte prova på någon exemplarisk liten rund buckla utan någon som helst lackskada. Undrar hur det funkar då... självklart lär den inte fungera om inte bucklan är perfekt runt...enligt min åsikt. vad var din bedömning, du skrev aldrig något!! |
|
|
Vilken stjärna på ena videon... Ett vasst jack, typ från ett skarpt järn eller en stenstolpe kan du aldrig dra ut men en limklick och en skruvhistoria som här. På ena bilden drog han så hårt att man såg intryckningar från hävstångens båda anliggningsytor... Mjuka bucklor, som från ett knä eller liknande kan man säkert dra ut, men istället för lim kan man med fördel använda en sugkopp och en vakuumpump.. Undrar varför de envisas med att kalla smältlimmet för vax i videon... och vad fint det gick när han sedan värmde upp resterna igen med en hetluftpistol och smetade ut alltsammans över lacken... Visserligen kallade han det för hårtork... men dessa har ingen temperatur som duger för detta. Den rätta metoden för att avlägsna överflödigt smältlim är tvärtom, spraya på kylspray så kan du pilla bort det med nageln eller en lämplig plastbit. Kanske inte med ett litet plastspett och hammare som i videon... Sicka töntar. FP |
|
|
Skulle nu inte lämna vilen till klåparna i film två i alla fall! Tror att det blir bäst att lämna bort till proffs som masserar ut bucklorna från insidan. Har fått det gkort på nån egen bil och sert det göras på flera andra och det är magiskt hur det mesta försvinner. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.