AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.109

Kärvande xenon

do
5
dobermann75
530dA -01
Har en bmw 530dA-01 och har ett irriterande problem,har verkligen provat allt.
Halvljusxenonen ligger nere,när jag startar halvljuset så går dem upp ytterst lite och sjunker ner igen.
Har bytt sensorerna som sitter vid höger fram och bakdäck,bytt modulen som sitter vid passagerar sidan under handsfacket,är det någon annan som har haft samma problem och hittat lösningen till detta?

Mvh/Janne
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hej, det kan inte vara så att justerpinnarna inne i lyktan har gått av ?
Det är iaf ett vanligt fel, när du ruckar lite försiktigt på insatsen känns det löst då ?
do
5
dobermann75
530dA -01
det känns inte löst,har kollat flera gånger,har provat även med en annan fungerande lampa,alltså hela lampan,tar ungefär fem minuter att byta men med dålig resultat.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Kolla felkoder, det kanske ger någon hjälp.

Mvh
do
5
dobermann75
530dA -01
Har kollat felkoder,meddelar att det är fel på främre givaren som sitter bakom vänstra främre däcket,men den har jag bytt,kan det vara så att man måste kalibrera den?
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Din styrbox kan ju ha gett upp, nått fel som gör att den tror att givaren är trasig.
do
5
dobermann75
530dA -01
Har fixat nu detta,det var fel i den nya nivågivaren fram.
Provade verkligen allt för att fixa felet men till slut var man verkligen tvungen att fara till en märkesverkstad :)
Bytte tillochmed styrboxen och allt,som tur är så har min bror en likadan bil så det gick att byta över grejer från den :)
Det verkar vara ett ovanligt fel att givarna går sönder,så påstod dom på verkstan iallafall.
Menmen,nu är det fixat,tack för alla svaren.
/Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.