|
|
|
|---|---|
|
Vet någon vad det kostar att tona 3 rutor på en e46 coupe? Nån bra firma i västerås trakten? | |
| Skiljer en hel del beroende på firma. Men mer än 3000 ska du inte betala iaf. Skulle nog säga att runt 2500 är ett rimligt pris. Är bakrutan som kostar, bakrutorna gör dom snabbt. | |
|
Hejsan!! Jag skulle också vilja tona rutorna på min coupe e46 ! samt i västerås ! finns det några bra affärer som man kan röra sig mot! biligt och bra! |
|
|
Ni två kanske ska snacka ihop er och åka gemensamt till en firma och på det sättet kanske kan försöka få ett bra pris. Om det funkar är väl 50/50, men helt klart värt ett försök. |
|
|
Ja det kan vara bra idé, men först vill man hitta något bra firma som man kan snacka med om att göra det billigare om vi lämnar in två bilar samma dag. |
|
| Det e ju en bra ide , men bor du i västerås tomas_e36? jag bor i köping ,men om du hittar ett bra ställe så hör gärna av dig om du nu bor i västerås!! | |
| ja, jag ska kolla upp det med några firmor idag och imorgon så återkommer jag med svar så fort jag hittar nå vettigt | |
| okej gör så :) | |
| Är det bara jag som hört att det är förbjudet att tona hela framrutan? Men när man läser detta blir man ju fundersam... Länk | |
|
Det är förbjudet att ha någon film i huvudtaget på framrutorna. Fick nedslag på det senast igår :-) |
|
|
Länk gå in där så har ni min bil , tonade framrutor :) |
|
|
Tragiskt tycker jag, att det ska behöva vara olagligt att ha toningsfilm på framrutan, tycker snarare det skulle vara en säkerhetsaspekt vid en eventuell kollision så att rutan spricker eller sprängs, med film så minimeras ju splitter som kan orsaka hyffsat stor persomskada...dock så kan man ju förstå polis då dom kan få problem att se in i fordonet, åtminståne då man använder sig av en så pass mörk film så det knappt gå att se siluetten av personen...men en svag till röktonad film kunde ju vara lovlig iaf :) AndreasN. |
|
|
Har ringt till massor av bilvårdsfirmor, bilglasfirmor ingen syslar med toning av bilrutor förutom Rydsbilglas. De vill ha 4500kr oavsett om man lämnar en bil eller två, Däremot så får man 5 års garanti. 4500 är för mycket, då kör jag hellere med solarplexus.... Kan någon tipsa någon bra firma som inta tar mer än 2500. |
|
| Ditech i E-tuna tar 3500 med 6 års garanti, fortfarande lite för dyrt | |
| Gjorde 5 rutor på min gamla E46 Coupe för 2 500, dock i Sthlm. | |
|
Kolla med Glaskedjan på Tunbytorp, ligger på samma gata som Damms Skodaservice. /U. |
|
|
4500:- är riktigt dyrt för 3 rutor även om bakrutan är lite knepig på coupén. Tycker ryds är ganska dyra i huvudtaget, men blir väl så när det är en stor kedja. Försök leta efter en firma som inte lyder under en stor kedja som nu tex Ryds och ditec. Stor chansen är större till bra priser då. Säger inte att det är så, utan det är bara den uppfattningen jag fått. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.