AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.128

Någon som handla av "Mommo" på blocket?

Sida 2 av 2
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Jag handlade lite grejer av mommo till en tidigare bil. Det var inga problem. Grejerna var bra lackade och passade bra. Passade bättre än eftermarknadsprylar jag köpt från "seriösa" firmor kan nämnas.

Sen tror jag inte moder svea går i sank pga lite hobbyförsäljning. Kan man ju ta och förbjuda Blocket och Tradera också...
sc
217
scalare
325 coupé -07
Finns inget som heter hobby försäljning.
Däremot finns det hobby verksamhet.
Länk

Det kan dock inte vara import och försäljning. Tyvärr, samt att det också ska beskattas.

Det är klart svenska företag blir lidande, säljer du delar på blocket där du inte måste betala skatt, så drivs priserna neråt konkurrens ökar. Och som skattebetalande företag är det inte ens möjligt att matcha priserna från sne import.

Så nej, det är inte rätt. Tyvärr mommo.

Ebay är också tråkigt för många svenska företagare. Men också gynnsamt såklart.

Nå tråden var inte för att skräpa ner, och mommo verkar helt klart sköta sig i form av leveranser.
Hur som bör inte denna typ av verksamhet stödjas.
Det är helt upp till mekonomen, skruvat, å allt vad dom heter att sänka sina priser om de vill att folk ska handla lokalt men så länge det är billigare med frakt så kommer folk beställa från tyskland och få det hemkört med bud istället för att behöva beställa hem det och hämta i butik dyrare än vad exakt samma vara kostar i tyskland inkl frakt.

Lider dom av det så får dom anpassa sig och gör dom inte det så kommer förr eller senare någon att starta en firma med lägre priser.
Anledning till deras dyra priset är för att de har ett påslag och det är därför man kan ge stora rabatter till tex verkstäder.
Vi privatkunder som mekar själv för att hålla kostnaderna nere gynnas inte alls av deras höga priser och rabatter.

Vill ni handla lokalt så fortsätt med det.
Li
97
Lillebjörn III
G21 330E -22 M-Sport
E90 320Si -06 (trackday project)
Köpte precis njurar av Mommo till min F31
Trevlig kille och klockren service.
Rekommenderar absolut att handla av honom!
Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Har precis lagt enbeställning på ett par i färgen sparkling graphite Metallic, beställde ett par från schmidmann men passformen va usel så dom fick åka tillbaka igen. Väntar med spänning på dessa :)
Visa användare
57
Holmen94
335i -07
Tjena. Jag köpte ett par svarta grillar till min e93a a Mommo. Fick hem grill till e90. Hörde då av mig och han skickade då en fraktsedel så jag slapp betala frakten. Sen fick jag hem rätt. Du behöver inte vara orolig, han är riktigt sjysst!!
Ki
103
Killaz
X1 M-sport -14
Fick mina splitters idag och är mer än nöjd, lacken klockren och lika så passformen. Har haft original splitters på min förra 335 och dessa sitter minst lika bra. Bilder finns på länkarna under om någon vill se resultatet :)

Länk
Länk
Jag tycker nog att eBay är ett ok alternativ. Lade beställningen på lackade splitters sent måndag kväll. Nästföljande tisdag knackade Fedex på dörren. 936:- inkl lack, frakt och allt.

Finns absolut inget att klaga på vad gäller passform och färgnyans. Fästes med originalskruvarna som håller fronten mot plastskyddet på undersidan samt dubbelhäftande tejp som medföljer.

Detta kan man göra i trygg förvissning om att säljaren om man ger dom chansen gör sitt yttersta för att att man ska bli nöjd och ge positiv feedback. Och skulle det gå på tok ändå så garanterar PayPal pengarna åter.

Bild: Länk

Länk
mo
5
mommo 33
bmw m6 2009
bmw m5 2007
Tack för alla positiva feedbacks

på ebay kan man handla klockor,skor,verktyg,elektronik,perfymer,osv
men mycket av dom sakerna ofta kommer inte fram eller är det ofta en dålig kvalite och passform.

Sen finns det moms och tull samt administrativa avgifter hos posten när man tar in nåt utanför eu.

när det gäller reklamation så funkade inte för ca 7-8 kunder som jag har vart i kontakt med gällande återköp via paypal
man får stå för frakten själv tillbaka sa en kund och tyckte att det var billigare för honom om jag kunde lackera det för en dom pengarna!

Janne
jag tycker att dina läppar är lite ljusare än bilen!
silver är en svår färg även för en lackerare här.
ibland behöver man till och med ha bilen i närheten för o gemföra.

hur har det gått med tull och moms eller har du klarat dig från det?

jag har lackerat om massa kunders delar som har vart en nyansskillnad på lacken eller har dom haft ett stort missnöje med passform både från ebay och tyvärr även från svenska sajter .

JAG GER GARANTI PÅ LACK OCH PASSFORM!!!

tråden handlade om man kunde lita på och handla av mig och ja ni kan handla av mig och jag även monterar till alla som kommer o hämtar.

frakt för stora paket går på 135:- utan postförskottsavgiften.

/mommo

mommo
TP
1.047
TP_
M550D F11 LCI 2014
M3 E93 LCI 2011
Audi S8 D2 2001, 6vxl 360hk
Kan bara ge tummen upp för Mommo.
Tog lite mer tid än utlovat, men passform och lackering är perfekt.

Splitters monterade på sambons E91:
Länk
Länk
Zi
120
Zip
BMW E60 M5 - 07
BMW E39 520 - 02
Lyfter tråden då jag precis monterat en vinge från mommo till min M5 E60.

Mycket god passform och lackeringen har jag absolut inget att klaga på.

Bara att handla om ni är sugna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.